«نیسان» آینده برقی ها را به نمایش گذاشت!

پرشین خودرو: کمپانی نیسان یکی از پیشگامان صنعت خودروسازی در عرصه طراحی و ساخت ماشین‌های الکتریکی است که برای اولین بار در سال 2011 میلادی با رونمایی از خودروی «نیسان لیف»، حضور خود را در بخش ماشین‌های الکتریکی آغاز کرد.

به گزارش پرشین خودرو، برخلاف انتظارات، محصول سوپرمینی تمام الکتریکی آن توانست به یک موفقیت چشمگیر دست پیدا کند. حال برای نسل‌های آینده نیسان "لیف"، کمپانی خودروسازی نیسان در نمایشگاه توکیو 2017 از یک طرح مفهومی تحت عنوان "IMx" رونمایی کرده است که احتمال می‌رود یک چشم انداز از نسل‌های بعد نیسان لیف باشد.
همانطور که احتمالا می‌دانید و در پرشین خودرو به آن پرداختیم، چند ماه پیش نسل جدید نیسان لیف با یک طراحی و عملکرد فنی بسیار بهتر رونمایی شد که آن را یک جانشین انقلابی برای نیسان لیف معرفی کردند و قرار است که یک رقیب سرسخت برای خودروی تمام الکتریکی "تسلا مدل 3" در بازارهای بین المللی باشد، هرچند عملکرد فنی تسلا مدل 3 بهتر بوده و می‌تواند شانس بیشتری برای افزایش سهم خود در بازار داشته باشد.

 


با این وجود، کمپانی خودروسازی نیسان در نمایشگاه امسال توکیو، از یک طرح کانسپت تمام الکتریکی با یک طراحی پیشرفته رونمایی کرده است که می‌تواند گزینه مناسب نیسان برای نسل بعد "لیف" باشد، هرچند کمپانی خودروسازی نیسان سعی کرده است که زبان طراحی خود را در این طرح کانسپت رعایت کند که در ظاهر کلی، شباهتی نزدیک به دیگر محصولات نیسان دارد.
علاوه بر سیستم محرک تمام الکتریکی، خودروی نیسان لیف می‌تواند در نقش یک خودروی هیبریدی ظاهر شود و یا حتی سیستم‌های محرک درون سوز دریافت کند، زیرا در قسمت جلوی آن شاهد طراحی جلوپنجره نسبتا بزرگ و همچنین در اطراف سپر شاهد طراحی ورودی هوا هستیم که می‌تواند مجراهای ورود هوا برای خنک کاری رادیاتور پیشرانه‌های درون سوز باشد. اما با این وجود کمپانی خودروسازی نیسان تاکید کرده است که این طرح کانسپت را در صورت تایید تولید، به همراه یک سیستم محرک تمام الکتریکی توسعه خواهد داشت که جزییات آن را پیشاپیش اعلام کرده است.
با تایید شرکت نیسان، در بخش فنی نیسان IMx یک سیستم محرک تمام الکتریکی برنامه ریزی شده است که دارای 2 موتور الکتریکی قدرتمند بوده و می‌تواند در مجموع 435 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند که با استفاده از باتری‌های ظرفیت بالا، تنها با یکبار شارژ کامل خواهد توانست 600 کیلومتر کارایی داشته باشد.
در پایان هم لازم به ذکر است که باتوجه به طراحی داخل کابین اتومبیل، می‌توان سیستم رانندگی خودکار را یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این اتومبیل دانست که شاید تا چند سال آینده تکنولوژی آن به بلوغ رسیده و قابلیت استفاده بر روی اتومبیل‌های مختلف را داشته باشد.

 

نمایندگی خودروهای« نیسان» در ایران را شرکت جهان نوین آریا با دو محصول نیسان« ایکس تریل» و«نیسان جوک» بر عهده دارد.

کد خبر 83357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha