کد خبر 83364
۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۳
واکنش ضرغامی به بزرگداشت کوروش

پرشین خودرو: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نباید اجازه بدهیم بزرگداشت کوروش و ادای احترام در مقبره این اسطوره ایرانی باعث سوءاستفاده دشمنان شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، عزت‌الله ضرغامی در همایشی که با عنوان هویت انقلابی‌گری و استکبارستیزی امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، بابیان عبرت گرفتن از تاریخ اظهار داشت: تاریخ برای عبرت‌آموزی است و نباید قصه گونه به آن نگاه کنیم و باید با بررسی درست تاریخ سیاسی از آن بهترین بهره را ببریم.

وی به بدعهدی‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: در جریان تعامل با آمریکا در مسئله برجام کاملاً بدعهدی آمریکا بر همگان مشخص شد و تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تأییدی بر عدم اعتماد ایران به آمریکا بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی باوجود عدم‌حمایت اروپا از آمریکا در مسئله برجام تصریح کرد: باوجود عدم‌حمایت اروپا از آمریکا در مسئله برجام اما بیانیه‌ای جدید اروپا و ابراز نگرانی از فعالیت‌های ایران نشان از دوگانگی نظر و عقیده آن بوده و نمی‌توان بر نظر اروپا تکیه کرد.

وی از مردم خواست تا هوشیاری خود را نسبت به توطئه جدید آمریکا حفظ کنند و خاطرنشان کرد: ترامپ به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و دولت و نیروهای امنیتی کشور بوده و می‌خواهد به مرم القاء کند که مشکلات کشور در فعالیت‌های سپاه پاسداران است و با این راه مردم و نیروهای امنیتی را از هم جدا کند.

ضرغامی تأثیر افکار عمومی و حمایت مردمی را در جریان‌های سیاسی دنیا موردبررسی قرارداد و بیان کرد: همان‌طور که در سال 56 افکار عمومی انقلاب را پیش برد برای پیروزی در برابر فتنه‌های آمریکا نیز افکار عمومی و وحدت جامعه از هر عاملی مهم‌تر و تأثیرگذارتر خواهد بود.

وی به تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی نمونه تأثیر افکار عمومی در پیروزی بر تحریکات آمریکا بوده و اهمیت این موضوع تا جایی است که امام خمینی (ره) این حرکت اجتماعی را انقلاب دوم نامید و از آن حمایت کامل کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همراهی افکار عمومی با انقلاب را برای تداوم انقلاب لازم خواند و عنوان کرد: برای ضربه نخوردن از فتنه‌های آمریکا باید وحدت جامعه حفظ‌شده و همان‌طور که مقام معظم رهبری توصیه می‌کنند باید از دوقطبی شدن مردم جلوگیری کرد.

وی به اهمیت کوروش در تاریخ ایران اشاره کرد و افزود: یکی از توطئه‌های جدید دشمن سوءاستفاده از کوروش است و این در حالی است که کوروش از افتخارات ملی ایران بوده و بنا بر شواهد تاریخی همان ذوالقرنین بوده و نباید اجازه بدهیم بزرگداشت کوروش و ادای احترام در مقبره این اسطوره ایرانی باعث سوءاستفاده دشمنان شود.

کد خبر 83364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha