خرابی دستگاه کارت خوان درتاکسی ها باعث ترافیک شد

پرشین خودرو: خرابی دستگاه های کارت خوان در تعدادی از ایستگاه ها مشکلاتی را برای مسافران در پرداخت کرایه ایجاد کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، خطوط BRT نسبت به سایر خطوط عادی شهر تهران از حیث امکانات و تجهیزات بالاتر است و وضعیت اتوبوس ها نیز از نظر تعداد به مراتب بیشتر از سایر خطوط است.

بخش زیادی از اتوبوس های خطوط عادی فرسوده است اما در خطوط «بی آر تی» اینطور نیست و مسئولان شهری توجه ویژه ای به خطوط «بی آرتی» به نسبت سایر خطوط دارند.

پرداخت کرایه در تمام ایستگاه های «بی آرتی» در خطوط 10 گانه فقط از طریق کارت بلیت امکان پذیر است و در این ایستگاه ها دستگاه های ثابت نصب شده است.

دستگاه های کارت بلیت این روزها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است،تعدادی از مسافران خطوط بی آر تی با گلایه از خرابی دستگاه های این ایستگاه گفتند که متصدیان ایستگاه، خرابی دستگاه کارت خوان ایستگاه اتوبوس را برای دریافت وجه نقد بهانه می کنند و گاهی با مسافر بر سر کرایه بحث می کنند.

این روزها ترافیک مسافر در ایستگاه های اتوبوس صرفا به موضوع کمبود اتوبوس ختم نمی شود بلکه در ورودی ایستگاه، مسافران باید به نوبت از طریق کارت بلیت، کرایه خود را پرداخت کنند و یا عده ای بلیت خود را شارژ کنند،حالا اگر دستگاهی خراب باشد، دستگاه های سیار، کار را برای متصدیان سخت می کند.

متاسفانه تعداد خرابی این دستگاه ها رو به افزایش است و همین امر موجب شده تا پای دستگاه های سیار به ایستگاه ها کشیده شود و این امر باعث ازدحام جمعیت در ایستگاه ها شده است.

خرابی های دستگاه های کارت خوان در ایستگاه های اتوبوس/دستگاه های سیار ترافیک ساز شدند

به نظر می آید رفع خرابی این دستگاه ها با وجود گذشت هفته ها هنوز منتظر تصمیم جدی از سوی مسئولان مربوطه است.

شان متصدیان ایستگاه ها حفظ نمی شود

با وجود خرابی دستگاه های کارت خوان ثابت، در بعضی از ایستگاه ها و تحویل دستگاه های سیار به متصدیان ایستگاه، شرایط برای این نیروهای زحمت کش سخت شده و حالا این متصدیان برای دریافت غیر نقدی کرایه باید به دنبال مسافران بروند و شان این نیروها حفظ نمی شود.

البته اگر همین متصدیان به دلایلی از جمله ازدحام جمعیت نتوانند از مسافری کرایه اخذ کند و یا مسافری در تهیه بلیت اقدام نکند باید جریمه ای هم پرداخت کنند، جریمه ای که به نظر می رسد حدود 200 هزار تومان است و پرداخت نکردن کرایه مسافران دردسرهایی را برای این متصدیان ایجاد می کند.

متاسفانه با وجود اطلاع رسانی و پیگیری بسیار، خرابی های دستگاه های کارت خوان ثابت در ایستگاه های خطوط بی آر تی بر طرف نشده است و به همین شکل باقی مانده است.

خرابی های دستگاه های کارت خوان در ایستگاه های اتوبوس/دستگاه های سیار ترافیک ساز شدند

از سوی دیگر دستگاه سیار هم به تعداد کافی وجود ندارد و اگر هم از این دستگاه ها استفاده شود محدودیت هایی در استفاده از آن وجود دارد و با توجه به اینکه این دستگاه های سیار شارژی است پس از اتمام شارژ باید باطری مجددا شارژ شود و همین امر باعث اختلال در پرداخت کرایه می شود و در زمان هایی، این اقدام با تردد رایگان مسافر مواجه می شود که این امر نه تنها باعث پایمال شدن حق بیت المال است بلکه شرکت های زیرمجموعه ضرر می بینند.

امیدواریم وضعیت اتوبوسرانی شهر تهران روز به روز بهتر شود و مشکلات این بخش برای رعایت حال مسافران هرچه زودتر برطرف شود.

کد خبر 83379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha