محدودیتی برای تردد اتوبوس‌ها در شب وجود ندارد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه راهور ناجا از آماده‌باش صددرصدی مأموران پلیس راهور ناجا برای ایمنی و انضباط در مسیرهای منتهی به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه خبر داد.

به گزارش  پرشین خودرو ، طرح ترافیکی اربعین و رژه خودرویی تیم‌های اعزامی پلیس راهور ناجا صبح امروز در محل شهرک آزمایش برگزار شد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلس راه راهور ناجا در خصوص جزئیات این طرح در جمع خبرنگاران گفت:‌ افزایش تردد در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران را شاهدیم و نیروهای پلیس راهور ناجا از ابتدای ماه صفر تا کنون در معابر شهری و جاده‌ای مستقر هستند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: از امروز تیم‌های کمکی برای تقویت این یگان از اقصی‌ نقاط کشور به نقاط مرزی اعزام می‌شوند و در کنار مأموران پلیس راهور استان‌ها، مأموریت خود را انجام خواهند داد.

وی با بیان این مطلب که سازمان‌های امدادی نیز در معابر شهری و جاده‌ای حضور دارند،‌ گفت: حضور پررنگ پلیس راهور برای انضباط و ایمنی بیشتر است. تمام همکارانم سعی دارند ترافیک مسیرهای منتهی به مرز در راه رفت و برگشت را ایمن و بدون ترافیک در اختیار زایران قرار دهند.

سردار حمیدی گفت: ستاد راهور ناجا حداکثر توان عملیاتی خود را برای تقویت پلیس راهور استان‌های درگیر همچون خوزستان، ایلام و کرمانشاه در نظر گرفته و باید گفت مسئولیت اصلی این نیروها با ستاد راهور ناجا است.

رئیس پلس راه راهور ناجا افزود: همه مأموران پلیس راهور ناجا در سطح کشور از امروز در آماده‌باش هستند و آمادگی صددرصدی مأموران پلیس راهور ناجا را شاهد هستیم.

وی در خصوص تردد اتوبوس‌های حامل زائران گفت: محدودیتی برای تردد اتوبوس‌ها در شب وجود ندارد و تمام کاروان‌ها می‌توانند طبق زمانبندی در طول جاده‌ها حضور یابند؛ البته برای شرایط ترافیکی خاص محدودیت‌های خاص اندیشیده می‌شود؛‌ و به صورت مقطعی و با هماهنگی روسای پلیس راه هر استان به اجرا در خواهد آمد همچون ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در نقاط مرزی و یک طرفه شدن برخی جاده‌ها با توجه به شرایطی که پیش خواهد آمد.

رییس پلیس راهورکشور گفت : در حال حاضر شرایط تردد در محورهای مواصلاتی کشور و به خصوص مرزها عادی و با افزایش سفرها مورد خاصی گزارش نشده است. پلیس تمام تلاش خود را به کار بسته تا علاوه بر حضور پر رنگ در مسیرهای منتهی به مرز از وقوع حوادث رانندگی جلوگیری کند،

سردلر حمیدی در خصوص مرز خسروی اظهار داشت: برای بازگشایی مرز خسروی مشکلی از طرف کشور ما وجود ندارد و به محض بازگشایی پلیس راهور تمهیدات خاص خود را در این جاده نیز اعمال خواهد کرد.

وی به زائران توصیه کرد: با توجه به افزایش سفر و تراکم در جاده‌ها و مناسب نبودن زیرساخت‌های لازم علیرغم اقداماتی که انجام شده، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقاط ضعف و قوت مسیرهای منتهی به مرزهای پر تردد گفت: مسیر ایلام به مهران شرایط یکسان راهی ندارد و دارای نقاط ضعفی است که اگر راننده به آن نقاط توجه نکند می‌تواند تصادف در آن به وقوع بپیوندد همچنین در دور بازگشت متأسفانه خستگی مفرط می‌تواند منجر به بروز تصادف شود بنابر به این به رانندگان توصیه می‌کنم که حتما در توقفگاه‌های بین راهی استراحت کنند و از رانندگی در حال خستگی و خواب‌آلودگی بپرهیزند.

سردار حمیدی ادامه داد: بخش عمده‌ای از حوادث رانندگی در شرایط خستگی و در جاده‌های کوهستانی که زیرساخت‌های مناسب را ندارند به وقوع می‌پیوندد. باید تلاش کنیم با فراهم آوردن زیرساخت های لازم از وقوع حوادث جلوگیری کنیم.

وی در خصوص وضعیت پارکینگ‌ها در نقاط مرزی گفت: مسئولیت پارکینگ با شهرداری است و سازمان راهداری؛ اقدامات و هماهنگی‌های لازم شده و در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود از لحاظ پارکینگ مشکل خاصی نداشته باشیم ولی بستگی به تعداد مراجعات دارد.

رییس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه باید زیر ساخت های اجرای طرح اربعین احیا شود افزود: پارکینگ‌های موجود زمین‌های کشاورزی هستند که برای این مقطع خاص به عنوان پارکینگ استفاده می‌شوند؛ لذا نمی‌توان آنها را آسفالت کرد و در زمان بارندگی، زمینه موقت مشکلاتی برای خودروها خواهند شد.

کد خبر 83380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha