ضرورت صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت

پرشین خودرو: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر کشور درباره علت عدم اجرای قانون مربوط به صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت و معافیت سربازی خبر داد و گفت که این سوال را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از ایسنا، سیده حمیده زرآبادی اظهار داشت: در ماده ۵۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه که سال ۹۵ به تصویب رسیده، نیروی انتظامی مکلف شده ترتیبی اتخاذ کند که امکان دسترسی به بانک‌های اطلاعتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز از قبیل مشخصات وسایل نقلیه و دارندگان آنها و گواهینامه های صادر شده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان از طریق سامانه‌های الکترونیکی به صورت برخط برای مراجع قضایی صندوق و بیمه مرکزی فراهم شود و طبق این مصوبه اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: متاسفانه با گذشت حدود ۲ سال این قانون هنوز اجرایی نشده است. رهبر معظم انقلاب نیز به دفعات تاکید بر قانون مداری کرده‌اند از این رو مجلس توقع دارد که ناجا این قانون را هر چه زودتر اجرا کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس یادآور شد: قانون گذار با وجود تمام قوانین که در گذشته بوده قانونی را تصویب کرده که افراد بدون گذراندن خدمت سربازی امکان دریافت و اخذ گواهینامه رانندگی را داشته باشند ماده ۵۴ قانون مذکور به سبب تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان لازم الاجرا بوده و به تعبیری قانون صریح و روشن است و جای تردید باقی نمی گذارد.

زرآبادی در پایان گفت که این سوال از وزیر کشور را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده است.

کد خبر 83395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha