افزایش رضایت مشتریان با توسعه خدمات پس از فروش

پرشین خودرو: شرکت سایپایدک در راستای ارتقای رضایت مشتریان خدمات متنوعی را درچارچوب سیاست های کلان گروه سایپا با رویکرد مشتری مداری در سطح کشور و بازارهای صادراتی به اجرا در آورده که رضایت خاطر مشتریان را به همراه داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، طرح های خدمات پس از فروش سایپا با تلاش همه ارکان سازمان و به منظور ارائه خدمات ماندگار به مشتریان به شرح زیر به اجرا درآمده و ادامه دارد:


طرح تشخیص اصالت قطعات یدکی:
در راستای افزایش ضریب امنیتی بسته بندی قطعات یدکی سایپا، "طرح تشخیص اصالت قطعات یدکی" یکی از طرح های موفق سایپایدک برای افزایش رضایت مشتریان است.
براساس این گزارش، شرکت سایپایدک به عنوان توزیع کننده اصلی قطعات و لوازم یدکی خودروهای گروه سایپا و شرکت پیشگام در مبارزه با قطعات تقلبی و بی کیفیت، برای کسب رضایت بیشتر مشتریان و کمک به تشخیص اصالت قطعات یدکی و همچنین افزایش ضریب اطمینان مشتریان به هنگام خرید قطعات، قابلیت‌های امنیتی بسته بندی قطعات را در قالب این طرح توسعه داده است.
از ویژگی‌های این طرح، افزایش ضریب اطمینان از قطعات اصلی سایپا است، به این نحو که خریداران قطعات یدکی می‌توانند به منظور اطمینان از اصل بودن قطعه، شماره درج شده زیر لایه اسکرچ که بر روی لیبل بسته‌بندی قطعات درج شده را به شماره 50001813 پیامک نمایند و به محض ارسال این شماره 16 رقمی، سیستم مکانیزه در اسرع وقت پس از بررسی و تحلیل اطلاعات، پاسخ تایید یا عدم تایید اصالت قطعه خریداری شده را به همراه اطلاعات فنی قطعه در اختیار مشتریان قرار می دهد.

خدمات سایپاکارت طلایی:
یکی دیگر از خدمات سایپا به مشتریان برای افزایش رضایت مندی آنان، سرویس امداد 247 سایپاکارت طلایی است.
در این طرح با بهره‌گیری از سایپاکارت طلایی و استفاده از امداد 247، مشتریان هر روز هفته و 24 ساعته می‌توانند از خدمات امدادی گروه سایپا استفاده کنند.
در طرح امداد 247 سایپاکارت طلایی خدمات امدادی به خودروها در تمام ساعات شبانه‌روز و در تمامی شهرها و جاده های کشور ارائه می شود که شامل: راه اندازی خودرو در محل در صورت امکان، حمل و انتقال خودرو به نزدیکترین نمایندگی (در صورتی که خودرو در محل قابل تعمیر نباشد) و تعویض زاپاس به شرط سالم بودن می باشد.
براساس این گزارش، مهمترین مزایای امداد 247 سایپاکارت طلایی عبارت است از: پرسنل مجرب و کارآزموده، وجود بیش از 750 نمایندگی خدمات پس از فروش سایپا در سراسر کشور، در دسترس بودن ناوگان امدادی سایپا در اغلب نقاط کشور، مجهزبودن ناوگان امدادی به خودروسوار، خودروبر، موتورسوار و خودروسواری که باعث افزایش توانایی در ارائه سرویس امدادی به مشتریان می‌شود و همچنین وجود پایگاه های استقرار شبانه روزی در جاده‌های اصلی کشور و مرکز تماس 24 ساعته با تلفن 096550از مزایای امداد 247 سایپا است.

رشد صادرات قطعات یدکی:
سایپایدک در صادرات قطعات یدکی نیز پیشتاز بوده و رشد صادرات قطعات یدکی در سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است و با ادامه این روند در سال جاری، سایپایدک در بین شرکت‌های تامین و توزیع قطعات یدکی، در زمینه صادرات قطعات یدکی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
این گزارش می افزاید: شرکت سایپایدک از طریق توسعه شبکه صادراتی در بازارهای جدید نظیر لبنان، ‌الجزایر، گینه، سومالی و جیبوتی و تشدید فعالیت در بازارهای صادراتی عراق، مصر، سوریه، آذربایجان و اوکراین موفق شد همچنان در زمینه صادرات قطعات یدکی و خدمات فنی پیشتازی خود را حفظ کند و همزمان با توسعه سهم در بازارهای داخلی، ظرفیت و سهم سایپایدک در بازارهای خارجی نیز در حال توسعه است.
از این رو سایپایدک در شش ماه گذشته شاخص رضایت مشتریان را افزایش داده که بیانگر اهمیت دادن به خواسته های مشتریان و تعهد نمایندگی های خدمات پس از فروش سایپا در سراسر کشور به تحقق این امر مهم است.

توزیع هدفمند قطعات:
بهره گیری و راه اندازی سیستم نقطه سفارش هوشمند در نمایندگی ها، موجب توزیع قطعات هدفمند شده و ضمن جلوگیری از اتلاف منابع، باعث افزایش سطح دسترسی قطعات در شبکه و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان شده است. در این سیستم در صورت رسیدن موجودی یک کالا به نقطه سفارش، سیستم یه صورت هوشمند سفارش تامین قطعه را صادر می‌نماید و به این ترتیب مشکل عدم موجودی قطعه در انبار نمایندگی‌ها به صفر می‌رسد.

توسعه آموزش های مهارتی و عیب یابی خودرو:
توسعه آموزش های مهارتی و عیب یابی خودرو در جهت افزایش دانش و مهارت کارکنان شبکه موجب افزایش کیفیت خدمات گردیده است به طوری که کارشناسان فنی نمایندگی ها در بالاترین سطح علمی و آموزشی فنی قرار دارند. همچنین سایپا یدک با ارائه محتوا و اپلیکیشن های آموزشی سیستم های خودرو و اپلیکیشن مجازی " واقعیت افزوده" در زمینه عیب یابی خودرو و افزایش سطح مهارتهای کارشناسان فنی گام های موثری برای افزایش رضایت مشتریان و بالا بردن کیفیت خدمات برداشته است.
ارتقاء رتبه سیستم های مدیریتی نمایندگی ها:
سایپایدک با استفاده از مشاورین مجرب و تهیه برنامه های بهبود، رتبه خود را در زمینه سیستم های مدیریتی نمایندگی ها افزایش داده است . بنا بر اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که مطابق دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش، ابلاغی از وزارت صنایع و معادن هر ساله مبادرت به ارزیابی یکپارچه از نمایندگی‌های شرکت‌های واسطه خدمات پس از فروش می نماید، شرکت سایپا یدک از رشد قابل ملاحظه‌ای در ارتقاء سطح کیفی خدمات برخوردار شده است. سایپا یدک در شاخص‌های ارزیابی در خصوص نتایج عملکردی و کارایی نمایندگی‌ها بالاترین میزان رشد در میان شاخص‌های مورد ارزیابی را داشته است.

کد خبر 83404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha