برندهای پر فروش در کشورهای مختلف را بشناسیم؟

پرشین خودرو: اولویت مردم برای خرید اتومبیل در کشورهای مختلف، متفاوت است، زیرا انتخاب‌ آنان به عوامل مختلفی از جمله غرور ملی، شرایط جغرافیایی، فرهنگ محلی، نیازهای واقعی، ثروت و ... بستگی دارد که موجب می‌شود مردم یک کشور به سمت برندهای مختلف سوق پیدا کنند.

به گزارش پرشین خودرو، حال اخیرا از سوی موسسه "INDIG" پس از تحقیق گسترده بر روی کشورهای مختلف جهان، یک اینفوگرافی منتشر شده است که نشان می‌دهد مردم کشورهای مختلف جهان تمایل به خرید چه خودروهایی دارند و بیشتر از همه، کدامیک از برندهای خودروسازی را خریداری می‌کنند.
اولین جایی که در تصویر موسسه INDIG جلب توجه می‌کند، کشور عزیزمان ایران خواهد بود که بر روی آن اسم خودروی نام آشنای "سایپا پراید" نوشته شده است و نشان می‌دهد که مردم ایران بیشتر از همه محصولات سایپا، آن هم خودروی پراید را استفاده می‌کنند.

 


این درحالیست که بیشترین خودروهای فروخته شده در کشورهای همسایه ایران از جمله پاکستان و افغانستان خودروی "تویوتا کرولا" معرفی شده است و حتی در کشور تاجیکستان شاهد فروش "مرسدس بنز C کلاس" بیشتر از هر خودروی دیگری هستیم. در کشورهای حوزه خلیج فارس هم نام خودروهای ژاپنی و کره‌ای همچون "تویوتا هایلوکس و لندکروزر" به همراه "هیوندای اکسنت" بیشتر از همه دیده می‌شود، هرچند ناگفته نماند که این آمار ممکن است خودروهای کلاسیک و قدیمی را هم در بر بگیرد.
به گزارش پرشین خودرو، به غیر از کشور عزیزمان ایران، بیشترین خودروهای فروخته شده در سایر کشورهای بزرگ جهان هم مشخص شده است که در این بین می‌توان محصولات فورد سری F را پرفروش‌ترین خودرو در ایالات متحده آمریکا و کانادا معرفی کرد، درحالی که مردم کشور مکزیک بیشتر از همه خودروی "نیسان ورسا" را ترجیح می‌دهند و یا کشور برزیل به خرید "شورلت اونیکس" علاقه مند است.
در بین کشورهای اروپایی هم ‌وان به کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان اشاره داشت که به ترتیب "فولکس واگن گلف"، "رنو کلیو" و دوباره "فولکس واگن گلف" به عنوان خودروهای محبوب و پرفروش بازارهای این 3 کشور بزرگ اروپایی معرفی شده است.
در بین کشورهای مهم آسیایی هم می‌توان به کشور ژاپن، کره جنوبی و چین اشاره داشت که به تولیدات محلی خود علاقه‌مند بوده و در کشور ژاپن بیشتر از همه خودروی "تویوتا اکوا" را خریداری می‌کنند.
درحالی که چین خودروی ون "Wuling Hongguang" پرفروش ترین خودروی آن بوده و همچنین در کره جنوبی هیوندای گرنجور به عنوان پرفروش‌ترین خودرو معرفی شده است که همان خودروی "هیوندای آزرا" در بازارهای بین المللی می‌شود.

کد خبر 83459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha