در تلویزیون ممنوع‌التصویر هستم

پرشین خودرو: نرگس عاشوری، هم هست و هم نیست. رفتار مدیران تلویزیون در قبال برخی چهره‌های شناخته شده چیستانی مثال زدنی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، جهانگیر کوثری در روزنامه ایران نوشت: با وجود سال‌ها فعالیت در تلویزیون این روزها هم ممنوع‌التصویر هستم و هم ممنوع‌الصدا! تصویر و صدای من مجوز پخش از صدا و سیمایی را ندارد که 29 سال در آن فعالیت کرده‌ام و صدها هزار دقیقه برنامه زنده اجرا کرده‌ام؛ آن هم در ایامی که کسی اجازه اجرای زنده و مستقیم را نداشت. این روزها در حالی تصویر و صدای من از تلویزیون حذف شده است که دلایلش را نمی‌دانم و بابت این ممنوع‌التصویری توضیحی ارائه نمی‌شود و اساساً مشخص نیست که چه کسانی تصمیم گیرنده هستند. نمی‌دانیم که مرجع تصمیم‌گیرنده راجع به ممنوعیت کاری چه ارگانی است تا دلایلش را از ارگان مربوطه جویا شویم. اگر مرجع تصمیم گیرنده وزارت اطلاعات است طبق اعلام این وزارت ما هیچگونه مشکلی برای فعالیت فرهنگی و هنری نداریم.

اگر مدیر صدا و سیما مشکلی ندارد پس چه کسی است که تصمیم می‌گیرد تصاویر باران کوثری از آنونس فیلم حذف شود؟ چه کسی دستور می‌دهد که تصاویر رخشان بنی‌اعتماد پخش نشود؟ چه کسی مانع فعالیت جهانگیر کوثری است که به دعوت مهندس ضرغامی برنامه «مردم ایران سلام»، «گزارش ورزشی» و «ورزش از نگاه دو» را اجرا کرده‌است؟ چرا باید کسی که در سابقه 30 سال فعالیت خود مشکلی برای سازمان ایجاد نکرده است ممنوع‌التصویر شود؟ چرا باران کوثری به صرف اینکه به فلان رئیس جمهوری رأی نداده است و به رئیس جمهوری رأی داده است که تأیید شده این نظام است و این روزها رئیس جمهوری مملکت است باید ممنوع‌التصویر شود؟ این چه جرمی است؟ این معیارها را چه کسانی به وجود آورده‌اند؟ چه کسانی مشخص می‌کنند که حقوق انسان‌ها این گونه پایمال شود و ارگانی که برای همه ملت است آنونس یک فیلم را به خاطر حضور باران کوثری دچار محدودیت کند.

باران یکی از بهترین سریال‌های تلویزیون یعنی «صاحبدلان» را کار کرده است چرا این روزها از حق پخش تصاویرش محروم است؟ چرا پخش تصاویر باران در «روز سوم» بلامانع است و این فیلم بارها روی آنتن می‌رود اما تصویر او برای «کوچه بی‌نام» و «شنل» مشکل دارد؟ کسی باید جوابگو باشد و مسئولیت این تصمیم‌ها را به عهده بگیرد! آیا حراست صداوسیما باید جوابگو باشد؟ آیا در سازمانی مثل صدا و سیما حراست سازمان می‌تواند این چنین نقش تعیین‌کننده داشته باشد یا اینکه مرجع تصمیم گیرنده در این خصوص باید وزارت اطلاعات باشد؟ این بدبینی نسبت به نظام را چه کسی به وجود می‌آورد؟ یکی باید پاسخگو باشد.

کد خبر 83491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha