به جای مونتاژکاری؛ قطب تمام ایرانی را معرفی کنید

پرشین خودرو: برای ورود به بازرهای جهانی باید خودروساز شویم و نه مونتاژکار، بنابراین باید طرح و لوگوی خود را روانه بازار کنیم.

سعید مدنی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با حمایت از توسعه صنعت خودروسازی در کشور اظهار داشت: پیشنهاد ما به وزارت صنعت بسیار روشن است. از نگاه ما به جای اینکه با خودروسازهای خارجی قرار داد جدیدی برای قطب سوم یا تولید خودروهای ایشان بسته شود، بر روی برند کاملا ایرانی کار و تولید را با برند خودمان آغاز کنیم.

وی در توضیح این پیشنهاد خود گفت: در گستره کوچکتری سال ها پیش این برند سازی انجام و جواب داد اما نیاز داریم حالا به صورت قوی تری به آن ورود کنیم.

مدنی تصریح کرد: سال 92 سایپا برای برند سازی ورود کرد و در حال حاضر نیز در حال انجام و ادامه این مقوله است البته با کمی تاخیر، اما؛ باید این مهم با برنامه ریزی از سوی دولت نیز دنبال شود و ما با شرکت هایی که خودروساز نیستند اما طراحی خودرو می کنند همکاری کنیم.

وی افزود: شرکت هایی وجود دارند که خودروساز، موتورساز و گیربکس ساز نیستند اما در طراحی و مدل سازی همه این حوزه ها جزو بهترین های جهان هستند و ما با همکاری با این مجموعه ها می توانیم برند و لوگوی خودرویی خودمان را داشته باشیم.

مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این مطلب که همکاری و قرارداد با خودروسازان همیشه برای ما محدودیت هایی را به دنبال داشته است، اضافه کرد: در بحث صادرات ما هیچ گاه با خودروسازانی که به ایران می آیند به نتیجه نمی رسیم و در سال های گذشته این مهم بارها دیده شده است زیرا هر بار به ما اعلام می کنند که صادرات تولیدات ما را بر عهده می گیرند اما این مهم را اجرایی نمی کنند زیرا تعهدی به ما نداشته و ضمانت اجرایی هم از ایشان در دست ما نیست.

وی افزود: در سال های گذشته قرار بود 20 درصد محصولات تولیدی توسط شرکت مادر صادر شود که این مهم رخ نداد و در قراردادهای جدید نیز این رقم صادراتی به 30 درصد افزایش یافته که این مهم هم رخ نخواهد داد زیرا هیچ ضمانتی از شرکت های خودروسازی در دست ما نیست و آنها اگر دلشان نخواهد صادرات را انجام نمی دهند و ما نیز بدون مجوز شرکت مادر نمی توانیم تولیدات خود را صادر کنیم!

مدنی تاکید کرد: اصلا برای شرکت مادر مهم نیست که محصول تولیدی ما از قدیمی های برند است یا تازه وارد، چنانچه نخواهد ما نمی توانیم شخصا دست به صادرات محصول بزنیم و این همان مشکلی است که سال هاست برای ما ایجاد خسارت کرده است.

مشاور خودرویی وزیر صنعت در مورد راه حل عبور از این مشکل خاطرنشان کرد: چنانچه ما لوگوی خود را داشته باشیم دیگر نیازی به گرفتن اجازه برای صادرات نداشته و می توانیم شخصا بازاریابی کنیم و این قدرت مانور ما را در بازار افزایش می دهد.

کد خبر 83570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha