خودروسازان کرمانی می توانند نیاز بازار داخلی را تامین کنند

پرشین خودرو: ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور و سایر خودروسازان فعال در منطقه کرمان می توانند نیاز بازار داخلی را تامین کنند و ورود قطب جدید به صنعت خودرو لزومی ندارد.

بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو بااعلام این مطلب گفت: بی شک خودروسازان خصوصی می توانند سهم خوبی در تشکیل قطب سوم خودرویی در ایران داشته باشند و خودروسازان کرمانی که سال هاست در حال تولید خودرو هستند نیز از این مهم مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: در دهه های گذشته ایران خودرو و سایپا یک تنه در بازار ایران حکم فرمایی می کردند و رقیبی برای بازار انحصاری ایشان نبود اما؛ ورود خودروسازان بخش خصوصی به خصوص در کرمان این فضای بدون رقیب را از بین ببرد و حالا نیز اگر این دو قطب داخلی در برخی نقاط ضعف خود تغییراتی ایجاد می کنند از ترس همین خودروسازان فعال در کرمان است.

صدرایی در مورد سهم فعلی برندهای فعال در کرمان گفت: در حال حاضر خودروسازان فعال در کرمان سهم خوبی در بازار ایران دارند و خودروسازان دیگر از افزایش احتمالی سهم این فعالان بخش خصوصی نگران هستند.

وی برای اینکه نام قطب سوم را برای کرمانی ها به کار ببرد کمی شک دارد و در مورد چرایی این شک اظهار کرد: بحث قطب سوم کمی فرق دارد زیرا ظرفیت ساخت برای قطب شدن یک معیارهایی دارد و باید به یک حداقلی در سال برسد که در مورد خودروسازان کرمانی چنین ظرفیتی در حال حاضر وجود ندارد اما مشکل در حال حاضر چیز دیگری است.

این کارشناس بازار افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید خودرو در داخل کامل است و به نظر بنده به جای اضافه کردن ظرفیت جدید به صنعت خودرو، باید دنبال ساماندهی و برنامه ریزی برای همین تولیدی های فعلی باشیم.

وی تاکید کرد: ایران خودرو، سایپا و خودروسازان کرمانی به خوبی می توانند نیاز داخل را تامین کنند البته این مهم باید با تغییر رویکرد و برنامه ریزی مناسب برای افزایش کیفیت همراه باشد تا جواب مناسب از سوی جامعه دریافت شود.

صدرایی در مورد میزان تیراژ استاندارد برای تبدیل شدن یک خودروساز به قطب خودروسازی گفت: وقتی می گوییم قطب یعنی باید سالانه بالای 300 هزار دستگاه خودرو تولید کند ایران خودرو و سایپا این شرط را دارند و بیش از 600 هزار دستگاه در سال تولید می کنند اما قطب سوم برای شروع باید سالانه حداقل تولید که همان 300 هزار دستگاه است را دارا باشد.

کد خبر 83590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha