پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود با بیان اینکه ۶۸ درصد واحدهای مسکن مهر این شهر فاقد متقاضی است از اتصال ریلی بینالود به راه‌آهن سراسری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حمیدرضا یزدانی در حاشیه «نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران» که در روزهای ۸ تا ۱۱ آبان‌ ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، گفت: از مجموع ۳۴۰۰ هکتار زمین‌های در اختیار شهر جدید بینالود ۱۶۰۰ هکتار آن صنعتی است که نشان می‌دهد این شهر بر پایه صنعت ایجاد شده است به طور مثال کارخانه ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی شرق کشور در شهر جدید بینالود قرار دارد که گردش مالی آن به ۶۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اعلام این خبر که شهر جدید بینالود در آینده علاوه بر اتصال ریلی به مشهد، به راه‌آهن سراسری نیز وصل می‌شود، اظهار کرد: به دنبال سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی مصوبه اتصال بینالود به راه‌آهن سراسری تصویب شد. هم‌اکنون در حال نقشه‌برداری هستیم و نقشه‌های تملک نیز به زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود همچنین در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر این شهر تصریح کرد: مجموع واحدهای تعریف شده مسکن مهر بینالود ۳۷۰۰ واحد است که ۲۲۰۰ واحد آن فاقد متقاضی است. البته امسال رشد مناسبی را در خصوص مسکن مهر داشته‌ایم و افزایش تقاضا برای این واحدها ۱۰ برابر شده است که علت آن هم افزایش وام تا سقف ۴۰ میلیون تومان و امور زیربنایی است که توسط شرکت عمران شهر بینالود انجام شده است.

یزدانی اظهار امیدواری کرد در سال جاری شاهد جهشی در خصوص تقاضا برای مسکن مهر بینالود باشیم چرا که عدم تقاضا برای ۶۸ درصد واحدها چالش بزرگی را برای این شهر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۷۰۰ واحد در زمان مناسبی در شهر بینالود بارگذاری نشد، خاطرنشان کرد: بحث رکود اقتصادی نیز به این عدم تقاضا دامن زد زیرا همان طور که گفتم بینالود یک شهر صنعتی است و رکود صنعت در این شهر تاثیرگذار بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود اظهار کرد: طی یکی دو سال اخیر اقدامات مناسبی در شهر بینالود انجام شد به طور مثال اتوبوس بین‌شهری راه‌اندازی کردیم، درمانگاه ساختیم که در حال بهره‌برداری است، دو مدرسه احداث کردیم و دو مدرسه جدید در دست ساخت داریم، همچنین سند توسعه فرهنگی – اجتماعی را با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در دستور کار داریم که امیدواریم مجموع این موارد به توسعه متوازن در بینالود کمک کند.

یزدانی در پاسخ به این سوال که علت خالی ماندن واحدهای مسکن مهر بینالود چیست، تصریح کرد: مسکن مهر یک بخش سهم آورده دارد و یک بخش نیز تسهیلات است، لذا واحدهایی که متقاضی ندارد با خلاء سهم آورده مواجه می‌شود با این حال این واحدها را به پیشرفت ۸۰ درصد رسانده و مقدار باقی‌مانده مربوط به سهم متقاضیان است.

کد خبر 83597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha