برخی قصدواردات خودرو با استانداردهای سال ۲۰۰۳ را دارند

پرشین خودرو: رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر الزامی بودن رعایت استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی ایران گفت که برخی واردکنندگان قصد واردات خودرو با استانداردهای سال ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۷ را دارند که سازمان استاندارد اجازه این کار را نخواهد داد.

به گزارش پرشین خودرو، پیروزبخت در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: مهلت لازم برای رسیدن خودروسازان به استانداردهای ۸۵ گانه مشخص شده است و آنها ملزم هستند تا اصلاحات لازم را تا ابتدای دی‌ ماه سال ۱۳۹۷ لحاظ کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: براساس استانداردهای خودرویی برخی خودروسازان باید اقدام به اصلاح خطوط خود کنند و حتی در حال حاضر خودروهایی وجود دارند که امکان تطبیق با استانداردها را ندارند و خود خودروسازان باید تا تاریخ مشخص شده آنها را از مدار تولید خارج کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: سیاست ملی استاندارد به صورتی است که تا زمان مشخص شده اعمال استانداردها و پیگیری‌ها به صورت اطلاع‌رسانی خواهد بود و در نهایت بعد از فرارسیدن تاریخ موعد، کنترل‌های دقیق و موردی انجام می‌شود.

پیروزبخت با اشاره به سیاست‌های این سازمان در قبال خودروهای وارداتی، گفت: سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد در قبال خودروهای وارداتی بیشتر است به طوری که اگر خودروهای وارداتی با استانداردهای خودرویی ایران منطبق نباشند امکان واردات پیدا نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه واردکنندگان برخی برندهای کره‌ای، چینی و اروپایی براساس استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد واردات خودروهایی با استاندارد سال‌های ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۷ اروپا را داشتند در حالی که حداقل استانداردهای ایران مربوط به سال ۲۰۱۵ اروپا است که سازمان استاندارد اجازه واردات خودروهای مذکور را نخواهد داد.

کد خبر 83611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha