تصویب معافیت مالیاتی برای خودرو‌های برقی

پرشین خودرو: تولید و ساخت خودرو‌های برقی به عنوان محصولی دانش بنیان جهت کاهش گاز‌های گلخانه‌ای از سال‌های گذشته در کشور آغاز شده است و در همین راستا معافیت مالیاتی برای خودرو‌های برقی- بنزینی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش  پرشین خودرو، به تازگی معافیت خودرو‌های برقی - بنزینی، موتورسیکلت و خودرو‌های الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی به رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران، مدیرکل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران، مدیر کل امور مالیاتی مودیان بزرگ و مدیران امور مالیاتی استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس تبصره ماده (۹) قانون هوای پاک که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است خودرو‌های برقی، بنزینی، موتورسیکلت و خودرو‌های الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. این اقدام می‌تواند زمینه ساز توسعه این فناوری در کشورمان باشد.


تولید و ساخت خودرو‌های برقی به عنوان محصولی دانش بنیان جهت کاهش گاز‌های گلخانه‌ای از سال‌های گذشته در کشور آغاز شده است. همچنین در این زمینه طرح کلان ملی خودرو "رانای دونیرو" به انجام رسیده است و خودرو‌های برقی از موضوعات مورد توجه مسئولان کشور به شمار می‌رود، در این راستا در بازدیدی که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان همراه سورنا ستاری از خودرو برقی دوسرنشین یوز محصول شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، موتورسیکلت آویتا محصول پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و موتورسیکلت برقی متعلق به شرکت دانش بنیان بنا شریف داشتند بر لزوم توجه به این تولیدکنندگان تاکید کردند.

کد خبر 83650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha