کد خبر 83694
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

پرشین خودرو: صدر اعظم آلمان در انتخاب یک نشریه آمریکایی قدرتمندترین زن سیاستمدار سال 2017 جهان لقب گرفت.

به گزارش«پرشین خودرو» به نقل ازفارس، رسانه آمریکایی «فوربس» مطابق رسم هرساله صد بانوی قدرتمند عالم سیاست را برگزید. این رسانه آمریکایی در گزارش خود به بیست و دو نفر نخست این فهرست در سال 2017 اشاره کرد.

بر این اساس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در صدر این رده بندی قرار گرفت.
 
قدرتمندترین زن سیاستمدار جهان در 2017 


فوربس با اشاره به سوابق آنگلا مرکل به تلاش وی در حفظ ائتلاف اروپا اشاره کرد. از دیدگاه این نشریه، یکی از دلایل دیگر باقی ماندن مرکل در عرصه سیاسی آلمان و حفظ قدرت، میزان پایین بیکاری و رشد قدرتمندانه اقتصاد این کشور است.

در رتبه دوم نیز «ترزا می» نخست وزیر انگلیس جا گرفته است. وی عضو حزب محافظه کار انگلیس است و باید دولت ائتلافی ضعیف را نگه داشته و کشورش را از طریق برگزیت تا قبل از سال 2019 هدایت کند.

سال گذشته این رتبه در اختیار «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور بود که رقابت را به «دونالد ترامپ» واگذار کرد.

«تسای اینگ وی» رئیس جمهور تایوان، «میچل باچله» رئیس جمهور شیلی، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «ایوانکا ترامپ» مشاور ارشد کاخ سفید  به ترتیب نفرات بعدی این فهرست هستند.

در این رده بندی «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در رتبه شانزدهم و هیلاری کلینتون در رتبه بیستم قرار گرفته‌اند.

«کرستی کالیولاید»، رئیس جمهور استونی در رتبه بیست دوم این رده بندی جا دارد.

کد خبر 83694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha