کد خبر 83698
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
حقایق خوفناک گورستان های مشهور جهان

پرشین خودرو: بیشتر مردم گورستان را مکانی وهم‌انگیز و مرموز می‌دانند که حاضر نیستند به دلخواه از آن دیدن کنند. اما این توصیف برای ده گورستان معروف جهان صدق نمی‌کند؛ گورستا‌ن‌هایی که هر کدام روایتی متفاوت دارند.

به گزارش«پرشین خودرو» به نقل ازباشگاه، بیشتر مردم گورستان را مکانی وهم‌انگیز و مرموز می‌دانند که حاضر نیستند به دلخواه از آن دیدن کنند. اما این توصیف برای تعدادی از گورستانهای معروف جهان صدق نمی‌کند؛ گورستا‌ن‌هایی که هر کدام روایتی متفاوت دارند.

پرلاشز، پاریس

گورستان پرلاشز در فصل پاییز به یکی از زیباترین نقاط شهر پاریس تبدیل می‌شود. این گورستان همیشه میزبان شمار زیادی از گردشگرانی است که برای بازدید از قبرهای مشاهیر محبوب‌شان می‌آیند.

کامپو سانتو تویتونیکو، رم

گورستان کامپو سانتو تویتونیکو (گورستان آلمانی‌ها و فلاندری‌ها) جنب کلیسای پرآوازه سن پیتر در واتیکان قرار دارد. زمین این گورستان پوشیده از سنگ قبر درگذشتگان است، دیوارها نیز به همچنین. بیشتر سنگ قبرها در این گورستان مزین به مجسمه فرشتگان یا صحنه‌هایی از درد و رنج مسیح و به صلیب کشیدن اوست.

سیمیترو، میلان

معابد یونانی، اهرام مصری و حتی هرم‌سنگ‌هایی به ارتفاع ۲۰ متر (ستون‌های سنگی چهارگوش و بلند که در اصطلاح تخصصی به آنها ابلیسک گفته می‌شود)؛ همه این بناها را می‌توان در گورستان قدیمی سیمیترو در شهر میلان ایتالیا یافت. این گورستان که بیشتر افراد ثروتمند در آن به خاک سپرده شده‌اند، باشکوه‌ترین گورستان ایتالیا شناخته می‌شود. ساخت این گورستان به سال ۱۸۶۶ برمی‌گردد. سیمیترو ۲۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد.

کرامزباخ، تیرول

هرکس از گورستان "کرامزاخ" یا "گورستان موزه" در استان تیرول در اتریش بازدید می‌کند، نمی‌تواند چشم از نوشته‌های طنزآمیزی بردارد که روی صلیب‌های برافراشته حک شده‌اند، مثلا: «در اینجا یاکوب هوزن‌کنوپف از پشت‌بام خانه به ابدیت سقوط کرد.» این گورستان احتمالا تنها گورستان قدیمی اروپاست که مجموعه‌ای عجیب از صلیب‌های قدیمی را در خود جای داده است. در کرامزباخ البته هیچ مرده واقعی به خاک سپرده نشده است.

پملاتن، کلن

گورستان ملاتن در شهر کلن آلمان در محلی واقع شده که در قرون وسطی محل اجرای اعدام بود. در این گورستان حدود ۵۵ هزار قبر وجود دارد. در کنار افراد ثروتمند با مقبره‌های شگفت‌انگیز نظیر خانواده فارینا (خالق ادکلن)، آدم‌های معمولی نیز در این گورستان به خاک سپرده شده‌اند. در تصویر مجسمه دلقکی را می‌بینید که در کنار قبر یکی از شیفتگان کارناوال نصب شده است.

گورستان اولزدورف، هامبورگ

گورستان اولزدورف با مساحتی بالغ بر ۳۹۱ هکتار بزرگترین گورستان پارک‌مانند جهان است. در این گورستان درختان سربه فلک کشیده، برکه‌ها و حوضچه‌ها در کنار بناها و یادبودهای تاریخی و مقبره‌های مدرن قرار گرفته‌اند. از زمان گشایش این گورستان در سال ۱۸۷۷ تا امروز بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مراسم تدفین در اینجا برگزار شده است. شماری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی آلمان در اینجا به خاک سپرده شده‌اند.

گورستان مرکزی وین

در این گورستان گروهی از مشاهیر بزرگ موسیقی اتریش البته به جز موتسارت به خاک سپرده شده‌اند: از بتهوون، برامس، اشتراوس، شوبرت و آرنولد شونبرگ گرفته تا ستارگان معاصر این کشور نظیر فالکو و اودو یورگنس. این گورستان که قدمت آن به سال ۱۸۷۴ باز می‌گردد، دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و با ۳۳۰ هزار قبر یکی از بزرگترین گورستان‌های اروپا به شمار می‌رود.

زانکت مارکس (سن مارکس)، وین

گمان می‌رود موتسارت، نابغه موسیقی جهان، در این قبر آرمیده باشد. تازه ۱۷ سال پس از مرگ موتسارت در ۵ دسامبر ۱۷۹۱ همسرش کنستانتسه به دنبال یافتن قبرش برآمد. از آنجایی که در آن زمان قبر موتسارت علامت‌گذاری نشده بود تنها راه، رجوع به حافظه کارکنان گورستان بود که آن هم چندان تعریفی نداشت. از همین رو امروزه به طور دقیق نمی‌توان گفت که موتسارت دقیقا در کجا به خاک سپرده شده است.

گورستان تاریخی وین

این گورستان که قدمت آن به سال ۱۸۱۸ باز می‌گردد محل دفن شماری از اشراف‌زادگان و همچنین دو شاعر بزرگ، ولفگانگ فون گوته و فریدریش شیلر است. البته در تابوت شیلر از اسکلت او خبری نیست. در این گورستان یک کلیسای کوچک ارتودوکس روسی وجود دارد که جامعه ارتودوکس روسی امروزه از آن به عنوان محل نیایش استفاده می‌کند.

 

کد خبر 83698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha