گزارش هفتگی خودرو

پرشین خودرو: هر آدینه در بسته خبر هفتگی پرشین خودرو، مهمترین اخبار و اتفاقات دنیای خودرو را در گزارشی خلاصه شده بخوانید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هفته دوم آبان ماه با خبر پرداخت غرامت 62 میلیون یورویی هیوندایی به ایران بابت ترک ناگهانی بازار ایران پس از تحریم های یکطرفه آغاز شد که البته اصل خبر بر اساس شنیده های خبرنگاران بود و از سوی هیچ مقامی تایید و خوشبختانه تکذیب نشد.
نمایندگان تویوتا و هیوندای یعنی ایرتویا و کرمان موتور هم برای محصولات خود در این هفته فروش ویژه ای در نظر گرفتند.
اخبار خودروی روز یکشنبه با خبر عقد قرارداد سایپا و هیوندای رنگ و روی تازه ای به خود گرفت. محمدرضا شیخ عطارمدیرعامل شرکت مگا موتور در حاشیه امضا این قرارداد از تجهیز خودروهای اس.پی100 سایپا به گیربکس اتوماتیک و مشخصا گیربکس هیوندای خبر داد.
دیگر خبر قابل تامل یکشنبه، کسب رتبه نخست فرودگاه مشهد در منطقه و میان فرودگاه های با ظرفیت کمتر از 15 میلیون نفر بود.
توقیف گواهینامه یک راننده کوهدشتی با 32 امتیاز منفی اما از آن دست خبرهای هشدارآمیز بود که سخت گیری در صدور گواهینامه و نظارت بیشتر در این حوزه و البته ضرورت فرهنگ سازی را گوشزد می کند.
دوشنبه بازار و صنعت خودرو ایران روز آرامی را پشت سر گذاشت.داستان بسته شدن سایت ثبت سفارش آن چنان به واردکنندگان خودرو فشار آورده است که فرهاد احتشام زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه ای گفت: دولت آنقدر به درخواست های ما بی اعتنایی می کند که گویی باید خودمان را آتش بزنیم تا دیده شویم!.تعطیلی موقت خط 7 مترو دیگر خبری بود که روز دوشنبه منتشر شد.
سه شنبه با حضور مدیرعامل ولووتراکس و بازدید از خطوط تولید کامیون های ولوو در ایران آغاز شد که البته یک رکورد جالب هم در حاشیه این بازدید به ثبت رسید.
در حاشیه این بازدید طی مراسمی 75 هزارمین دستگاه کامیون ولووی ساخته شده در ایران توسط کلاس نیلسون مدیرعامل ولوو تراکس سوئد به خریدار این محصول تحویل داده شد.
روز سه شنبه بهمن مجددا پیش فروش بسترن بی30 را آغاز کرد.در این روز گزارشی در یکی از موسسات جهانی منتشر شد که به پرفروش ترین خودروی هر کشور را معرفی می کرد.همانطور که حدث می زنید روی نقشه ایران نام سایپا پراید می درخشید.
چهارشنبه اما با سخنان تکراری رییس سازمان استاندارد آغاز شد.نیره پیروزبخت با انتقاد از برخی واردکنندگان گفت: برخی هنوز در پی واردات خودرو با استاندارد سال 2003 به ایران هستند.رئیس انجمن صنفی واردکنندگان با انتشار اطلاعیه ای از واردکنندگان خواست با صبر پیشه کردن آرامش خود را حفظ کنند.در این اطلاعیه میثم رضایی از اجماع نهایی در ساماندهی دستورالعمل واردات خودرو خبر داد و گفت: تا پایان ماه مشکلات برطرف خواهد شد.
روز چهار شنبه مطابق معمول آمار تلفات تصادفات جاده ای منتشر شد.
پنج شنبه، نماینده رنو در ایران به مناسبت اربعین از طرح امدادی خود خبر داد.دیگر اخبار مهم پنج شنبه را وضعیت ترافیکی جاده های منتهی به مرزتشکیل داد.در آستانه فرا رسیدن اربعین و پیاده روی معنوی اربعین جاده های منتهی به مرز از ترافیکی سنیگینی برخوردار بود.

کد خبر 83705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha