مرز خسروی همچنان بسته است

پرشین خودرو: جانشین ستاد اربعین ناجا از خروج 950 هزار زائر اربعین حسینی از مرزها و همچنین صدور 465 هزار گذرنامه و 35 هزار دفترچه اقامت خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، سردار محمد بابایی جانشین ستاد اربعین ناجا درباره آخرین تعداد تردد زوار راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از مرزهای کشور، اظهار داشت: از اول ماه صفر تا یک بامداد امروز جمعه 950 هزار نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از مرزها گذشته و وارد کشور عراق شده‌اند.

جانشین ستاد اربعین ناجا تصریح کرد: 52 درصد زائران از مرز مهران، 29 درصد شملچه، 10 درصد چزابه و 9 درصد نیز از طریق مرزهای هوایی از کشور خارج شده‌اند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص آخرین وضعیت مرز خسروی و تکلیف تردد زائران از این مرز، اعلام کرد: تمام زیرساخت‌ها، گیت‌ها، مسیر حرکت، مکان اسکان و حتی حضور افسران و مأموران پلیس برای بازگشایی مرز خسروی در نظر گرفته شده و به محض اعلام آمادگی از سوی کشور عراق، ایران آمادگی کامل دارد که به زائران سرویس دهد اما متأسفانه تا این لحظه دولت عراق آمادگی خود را برای بازگشایی مرز خسروی اعلام نکرده است.

وی گفت: آخرین گمانه‌زنی‌ها این است که بعید است مرز خسروی باز شود اما اگر احتمالاً دولت عراق هر لحظه این مرز را بازگشایی کند، ایران در لحظه آماده ارائه سرویس برای تردد زائران از این مرز خواهد بود.

سردار بابایی به تعداد 465 هزار گذرنامه که از اول ماه صفر تا کنون برای زائران صادر شده اشاره و بیان داشت: این تعداد صدور گذرنامه نسبت به مدت مشابه در سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به تردد اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: تا کنون 35 هزار دفترچه اقامت برای اتباع غیرایرانی صادر شده که با احتساب تعداد خانوار می‌توان گفت که برای 80 هزار نفر اتباع غیرایرانی دفترچه اقامت صادر شده و این افراد می‌توانند به صورت قانونی، رسمی و عزتمند از طریق مرزها برای تردد اقدام کنند.

وی در خصوص مرزهای هوایی خاطرنشان کرد: فردا بیشترین پروازها به سمت کشور عراق را شاهدیم و امیدواریم زائران بتوانند به سهولت وارد کشور عراق شوند.

کد خبر 83744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha