نگاهی به تاکسی های ژاپن از سنت به مدرنیته +تصویر

پرشین خودرو: یکی از اهداف ژاپن برای سال 2020 نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این کشور به ویژه شهرهایی مانند توکیو، کیوتو و اوزاکاست. در این شهرها ظاهر تاکسی‌ها برعکس تلقی عموم مردم از کشور مدرن و فناورانه‌ای مانند ژاپن، قدیمی و از مد افتاده هستند.

به گزارش پرشین خودرو، کمتر از سه سال  تا بازی‌های المپیک 2020 ژاپن باقی مانده و مقامات این کشور تمام تلاش خود را برای برگزاری بهتر این بازی‌ها انجام می‌دهند. ساخت استادیوم‌ها، تجهیز هتل‌ها، آموزش خدمات، ارتقای امنیت و صد البته بالا بردن کیفیت حمل نقل برای هزاران توریستی که برای دیدن این بازی‌ها وارد سرزمین روبات‌ها می‌شوند از معمولی‌ترین تلاش‌های ژاپن در این راستا هستند.

ظاهر تاکسی های فعلی ژاپن قدیمی است اما به سامانه ناوبری پیشرفته مجهز هستند

همه چیز در باره تاکسی های ژاپن /گذار سنت به مدرنیته (+عکس)

 

همه چیز در باره تاکسی های ژاپن /گذار سنت به مدرنیته (+عکس)

به گزارش گروه خودروی عصر ایران یکی از اهداف ژاپن برای سال 2020 نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این کشور به ویژه شهرهایی مانند توکیو، کیوتو و اوزاکاست. در این شهرها  ظاهر تاکسی‌ها برعکس تلقی عموم مردم از کشور مدرن و فناورانه‌ای مانند ژاپن، قدیمی و از مد افتاده هستند. با این وجود، برخی از همین تاکسی‌های قدیمی و از مد افتاده به سامانه ناوبری پیشرفته مجهز هستند تا در حین ارائه یک آدرس ناشناخته با ورود آدرس یا شماره تلفن، راننده را به درستی تا مقصد هدایت کنند.

گذار سنت به مدرنیته در تاکسی‌های ژاپنی

  تویوتا کامفورت (که در برخی از کشورها با نام کرون نیز شناخته شد) نیز که اینک بخش اعظمی از ناوگان تاکسیرانی ژاپن را تشکیل می‌دهد برای اولین بار در سال 1995 تولید شد. این خودرو به عنوان تاکسی برای برخی از شهرهای ژاپن طراحی شد و اینک در کشورهایی مانند هنگ‌کنگ و سنگاپور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودرو با قابلیت محرک چرخ‌های عقب ارائه می‌شود  و در بیشتر نسخه‌ها می‌تواند 5 مسافر را جابه‌جا کند. آینه‌های جانبی روی تاکسی‌های توکیو کمی جلوتر رفته و تقریبا روی قسمت انتهایی گلگیر و در نسخه‌هایی روی بدنه قرار گرفته‌اند. این خودرو همچنین به عنوان ساختار پایه، برای آموزش رانندگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گذار سنت به مدرنیته در تاکسی‌های ژاپنی

از سال 2005 تویوتا بیش از 36 هزار دستگاه از کامفورت‌های خود را به فروش رسانده است. این خودرو را می‌توان محبوب‌ترین  تاکسی و سرویس مدارس ژاپن نامید. مقامات تویوتا اعلام کرده‌اند که کامفورت در طول سال‌ها توسط افراد آماتور یا حرفه‌ای‌ها هدایت شده و آزمایش خود را پس داه است. به همین دلیل تویوتایی‌ها کامفورت را نماد راحتی، اطمینان، دوام و کیفیت صنعت تاکسیرانی خود می‌دانند.

اما اینک وقت تغییر فرا رسیده است. مناسبتش هم بازی‌های المپیک 2020 به شمار می‌آید. به همین دلیل ژاپن در تفکر تغییر نماد ناوگان تاکسیرانی خود است. نمادی که می‌تواند با تاکسی‌های مشکی لندن و زرد نیویورک رقابت کند.

گذار سنت به مدرنیته در تاکسی‌های ژاپنی

ژاپن اینک به چیزی متفاوت با مدل های کامفورت قدیمی یا نیسان سدریک که به درهای هیدرولیکی و صندلی‌های پارچه‌ای مجهزند، نیاز دارد. مدل‌هایی که  ظاهر آن با سدان‌های 50 سال قبل متفاوت باشد.

تاکسی‌های جدید از موتور دوگانه سوز LPG، درهای کشویی برقی با دسترسی راحت برای کاربران ویلچیر و طیف وسیعی از فناوری‌های امنیتی جدید مانند سامانه‌های ضدتصادف و ایربگ‌های جانبی ارائه می‌شوند. تاکسی‌ها همچنین به کمربندهای LED برای استفاده در تاریکی مجهزند.

گذار سنت به مدرنیته در تاکسی‌های ژاپنی

فضای داخلی این تاکسی بیشتر بوده و راحت و آرام‌بخش به نظر می‌رسد. رنگ‌های به کار رفته در تریم خودرو با فرهنگ ژاپنی ارتباط زیادی دارد. قیمت این خودرو حدودا 20 هزار پوند انگلیس است و چرخه عمر مفید آن حدود 500 هزار کیلومتر یا 5 سال  تعریف شده است.

تویوتا با تاکسی‌ها جدید خود قصد دارد "ذهنیت ژاپنی" را با الهام از "علایق ژاپنی" به توریست‌ها نشان دهد. به همین دلیل کابین تاکسی‌های جدید ژاپن بلندتر و روشن‌تر است و رنگ‌ مشکی کمتر در آن دیده می‌شود.

گذار سنت به مدرنیته در تاکسی‌های ژاپنی

 

کد خبر 83775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha