کد خبر 83811
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

پرشین خودرو: حمیدرضا سلیمانی روز جمعه با بیان اینکه این ماهی خاویاری امروز در صید ضمنی شرکت تعاونی پره صیادی کولاک بندرکیاشهر صید شده تصریح کرد: این فیل ماهی با داشتن 272 سانتی متر طول دارای بیش از 100 میلیون ریال ارزش اقتصادی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید فیل ماهی نر 205 کیلویی در آبهای ساحلی خزر در منطقه بندرکیاشهر استان گیلان خبر داد.

حمیدرضا سلیمانی روز جمعه با بیان اینکه این ماهی خاویاری امروز در صید ضمنی شرکت تعاونی پره صیادی کولاک بندرکیاشهر صید شده تصریح کرد: این فیل ماهی با داشتن 272 سانتی متر طول دارای بیش از 100 میلیون ریال ارزش اقتصادی است.

صید ماهی ۲۰۵ کیلویی در سواحل گیلان

 
وی در ادامه با اشاره به اینکه این ماهی خاویاری به منظور تکثیر به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری گیلان ارسال می شود یادآور شد: تکثیر، تولید بچه ماهیان خاویاری و بازسازی ذخائر دریایی از اهداف و سیاستهای مهم شیلات به شمار می رود که با جدیت نیز دنبال می شود.

وی یادآور شد: فصل صید امسال از 20 مهرماه در سواحل بندرکیاشهر آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر فیل ماهی‌ها به دلیل بلوغ دیررس بیش از سایر گونه‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارد. فیل ماهی در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN) قرار دارد و بصورت بحرانی در خطر است(CR). تکثیر مصنوعی و رهاسازی این ماهی، از دهه 1970در شوروی سابق شروع شد. در ایران نیز سالیانه صدها هزار بچه فیل ماهی در دریای خزر رهاسازی می‌شود.
 
شهرستان آستانه اشرفیه ذر شرق استان گیلان در مجاورت سپیدرود قرار دارد.

کد خبر 83811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha