همکاری 4 کمپانی بزرگ خودروسازی برای راه اندازی ایستگاه شارژ سریع

پرشین خودرو: بدون شک و تردید، در نهایت وسایل نقلیه الکتریکی بر روی صنعت خودروسازی تسلط پیدا می‌کنند و این صنعت را به تسخیر خود در می‌آورند، به همین دلیل نیاز است که زمینه سازی‌های لازم برای حمایت از آنان شکل گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، به منظور حمایت از صنعت خودروهای برقی چهار کمپانی بزرگ خودروسازی "بی.ام.و"، "دایملر"، "فورد" و "فولکس واگن" یک تیم مشترک تشکیل داده‌اند تا شبکه بزرگ "شارژ سریع" را در کشورهای مختلف اروپایی راه اندازی کنند.
به ندرت پیش می‌آید که چهار کمپانی بزرگ خودروسازی برای اجرای یک پروژه مشترک وارد همکاری شوند، اما برنامه ریزی اخیر آنان نشان می‌دهد که در مرحله اول، قصد دارند 20 ایستگاه شارژ سریع را تا پایان سال جاری وارد فاز عملیاتی و قابل استفاده برای دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی کنند، اما هدف اصلی آنان راه اندازی 400 ایستگاه شارژ سریع خواهد بود که باید تا سال 2020 میلادی وارد فاز عملیاتی شوند.
گروه خودروسازی فولکس واگن، دایملر، فورد و BMW، قرارداد مشترک خود را تحت عنوان "Ionity" نامگذاری کرده‌اند، یک شبکه قدرتمند شارژ (HPC) که برای ماشین‌های الکتریکی در کشورهای مختلف اروپایی طراحی شده است که اولین کشورهای دریافت کننده این شبکه، سه کشور اروپایی آلمان، نروژ و اتریش خواهند بود که ایستگاه‌های شارژ سریع آنان با فاصله 120 کیلومتری نسبت به یکدیگر راه اندازی خواهد شد.
برای اجرای این پروژه بزرگ، خودروسازان ذکر شده با شرکت خدمات اتوبان Tank & Rast، شرکت Circle K و همچنین شرکت نفت و گاز اتریشی OMV همکاری خواهند کرد تا در پایان سال 2018 میلادی، بیش از 100 ایستگاه شارژ سریع راه اندازی شود که حداکثر ظرفیت آنان برای هر بار شارژ چیزی معادل 350 کیلووات خواهد بود.
همه شرکت‌های بزرگ خودروسازی که در پروژه "Ionity" شرکت دارند، یک سهم مساوی در سرمایه گذاری مشترک خواهند داشت، هرچند امکان ورود دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی هم به این پروژه وجود خواهد داشت که می‌تواند باعث رشد بیشتر و سریع‌تر شبکه شارژ سریع خودروهای الکتریک در اروپا شود.

کد خبر 83856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha