«گیا» گران‌ترین محصول تاریخ «کرایسلر» می شود

پرشین خودرو: یک دستگاه کرایسلر گیا کوپه با قیمت شگفت‌انگیز ۵۷۵ هزار دلار به فروش گذاشته خواهد شد. تنها ۱۸ نسخه از این خودرو، در جهان موجود است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، در اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی کرایسلر و شرکت طراحی ایتالیایی گیا (Ghia) همکاری خود را آغاز کردند. این دو شرکت ابتدا در طراحی و توسعه‌ی خودروی پلیموت XX500 مدل ۱۹۵۰ وارد همکاری شدند و پس از آن، چندین مدل خودروی مفهومی عرضه کردند. اما خودروی مورد بحث ما یک کرایسلر گیا مدل اسپشیال کوپه ۱۹۵۳ است که بسیار کمیاب و نادر به شمار می‌رود. از این خودرو تنها ۱۸ دستگاه بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ تولید شده است. این خودرو روی شاسی اتومبیل نیویورکر دلوکس شکل گرفت. نمونه‌ای که اخیرا برای فروش گذاشته شده متعلق به یک کلکسیونر فرانسوی خودرو و راننده‌ی سابق مسابقات لمانز یعنی لئون کالیبوف است. او فروشنده فرانسوی خودروهای کرایسلر بود و اکنون تصمیم گرفته است این خودرو را در سنت لویس ایالت میسوری به قیمت ۵۷۵ هزار دلار به فروش برساند.

کرایسلر

در خصوص ظاهر این خودرو ابتدا باید به رنگ آبی فوق‌العاده زیبای آن اشاره کرد که در کنار قطعات کرومی، ظاهری بسیار زیبا و کلاسیک  ایجاد کرده است. همچنین باید اشاره کنیم این خودرو بیش از یک دهه‌ی پیش یعنی در سال ۲۰۰۱، مورد یک بازسازی کامل قرار گرفته است. از دیگر نکات ظاهری این خودرو می‌توان به ست کامل رینگ‌های سیم پره‌ای کرومی اشاره کرد که دور آن‌ها را تایرهای کلاسیک مدل قدیمی با حاشیه‌های سفید احاطه کرده‌اند. در داخل کابین نیز می‌توان استفاده گسترده از رنگ آبی و پوشش‌های وینیل را مشاهده کرد. ضمن اینکه برخی قسمت‌ها نیز به رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده‌اند. بسیاری از بخش‌های اصلی کابین خودرو از جمله ساعت، رادیو، غربیلک فرمان و حتی فندک، دست‌نخورده و سالم هستند.

ghia

نکته‌ی دیگری که در خصوص کابین گیا به چشم می‌خورد، چهارنفره بودن آن است؛ چون کرایسلر گیا پیش‌تر به‌صورت یک خودروی دونفره عرضه می‌شد و احتمالا صندلی‌های عقب این خودرو بعدا به آن افزوده شده است. در زیر کاپوت، یک پیشرانه‌ی V8 از نوع همی (Hemi) قرار دارد که با نام ۳۳۱ فایر پاور شناخته می‌شود. این پیشرانه می‌تواند ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند و از طریق یک جعبه‌دنده‌ی چهار سرعته‌ی اتوماتیک این نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال کند.

با وجود اینکه تقریبا ۶۵ سال از عمر این خودرو می‌گذرد؛ اما تمامی قطعات و بخش‌های موتور آن سالم و بدون تغییر باقی مانده‌اند تا از لحاظ فنی در شرایط بسیار مطلوبی قرار داشته باشد. این خودرو در سال‌های گذشته در رویدادهای خودرویی مختلفی شامل کونکور دوالگانس، جایزه بزرگ بلژیک و کنکور دو الگانس ۲۰۱۵ شرکت کرده است. 

کد خبر 83888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha