80 هزار معلول در اثر حوادث ترافیکی

پرشین خودرو: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 15 هزار و 900 نفر در سال گذشته ، جان خود را در اثر حوادث ترافیکی از دست دادند و پنج برابر این تعداد نیز دچار معلولیت شدند.

به گزارش پرشین خودرو،  انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در همایش فرهنگ نیکوکاری و خیرجمعی و تجلیل از نیکوکاران و خیرین سلامت اجتماعی افزود: با توجه به رشد آسیب های اجتماعی، سوانح ترافیکی ، اختلالات ژنتیکی و دیگر عوامل با زنان سرپرست و بد سرپرست، کودکان بدسرپرست، معتادان متجاهر و افراد دچار معلولیت روبرو هستیم.
وی ، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در کاهش و کنترل انواع آسیب ها برشمرد و با تاکید بر ترویج خیر جمعی در جامعه افزود: ما در کنار دولت نیازمند همراهی افراد خیر و نوع دوست هستیم چراکه معتقدیم بهزیستی بیش از هر نهاد و دستگاهی منشاء اقدامات اثر بخش است.
وی تاکید کرد: باید از رویکرد اجتماع محورانه و همچنین ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره مند شویم .
رئیس سازمان بهزیستی کشور، تلاش علمی و فرآیند محور برای پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی را از راهبردهای بهزیستی برای مقابله با آسیب ها عنوان کرد و گفت: از دیگر راهبردهای این سازمان می توان به استانداردسازی خدمات با بهره گیری از نیروهای متخصص و گسترش خیرجمعی اشاره کرد.
محسنی بندپی تاکید کرد: باید در کنار دولت بتوانیم افراد نیکوکار و نوع دوست را پای کار بیاوریم چراکه نمی‌توانیم در جامعه‌ای زندگی کنیم که بی‌اعتنا به سرنوشت دیگران باشیم و از سوی دیگر آموزه های دینی نیز ما را به این کار رهنمون می شود.
وی تصریح کرد: امروز در جامعه شاهد وجود افرادی هستیم که از فرصت‌های برابر بهره مند نشده‌اند ؛ اینگونه افراد دچار آسیب‌هایی شده اند که نیازمند کمک و توجه ویژه هستند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: طبق نگاه آینده نگر باید شرایطی فراهم کنیم که دیگران را مورد محبت قرار دهیم.
محسنی بندپی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور در صدد تخصصی و آینده محور کردن برنامه‌های خود برای جلوگیری از ایجاد معلولیت ‌ها است .
غلامرضا حیدری نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به افزایش بودجه برای سه برابر شدن مستمری مددجویان در سال جاری، گفت: باید نسبت به سلامت اجتماعی توجه ویژه ای داشت اما در کنار آن نباید بحث اشتغالزایی مددجویان را نادیده گرفت چراکه هرچه میزان توانمندسازی مددکاران افزایش یابد، اشتغال زایی آنان افزایش و سلامت اجتماعی نیز ارتقا می یابد.

کد خبر 83930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha