کد خبر 83935
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
رشدخودرویی‌هادرمعاملات تالار شیشه‌ای

پرشین خودرو: در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته علی‌رغم رشد خودرویی‌ها، گروه فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی با کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند.

به گزارش پرشین خودرو، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در میانه ساعات معاملات تا آستانه ۸۸ هزار واحدی بالا رفت، اما در نهایت با روند نزولی مواجه شد و به رقم ۸۷ هزار و ۹۰۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۴ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۶۱۶ رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۰۸ واحد بالا رفت و به رقم ۹۴ هزار و ۷۹۰ رسید، اما شاخص بازار اول با ۳۰ واحد کاهش تا عدد ۶۱ هزار و ۴۹۰ واحدی پایین آمد. شاخص بازار دوم نیز با ۳۷۳ واحد رشد ۱۹۲ هزار و ۲۲۰ واحدی دست یافت.

ایران خودرو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا به ترتیب با ۴۵، ۳۸ و ۱۹ واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشت. در طرف مقابل پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و ملی صنایع مس ایران به ترتیب با ۳۴، ۳۳ و ۳۳ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند شاخص کل را به سمت پایین هدایت کنند.

در دادوستدهای بورس اوراق بهادار تهران اکثر نمادهای قریب به اتفاق نمادهای خودرویی با رقم‌های افزایشی روبه‌رو شدند و نماد ایران خودرو که بیشترین تاثیر را روی شاخص داشت با صف خرید همراه شد. در این گروه ۲۳۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

اما در گروه نفتی تعداد زیادی از نمادها کمتر از ۱.۵ درصد در قیمت پایانی افت کردند و نمادهایی نیز با حدود ۱.۵ درصد رشد در قیمت مواجه شدند، اما همان طور که گفته شد نمادهای پالایشی در این گروه بیشترین تاثیر کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی روند قیمت سهم‌ها عمدتا کاهشی بود. حجم معاملات گروه فلزات اساسی امروز به ۱۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات به کمتر از ۲۲ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۶۱ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به عدد ۶۸۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

آیفکس نیز امروز ۲.۳ واحد افت کرد و به رقم ۹۷۲.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۵۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۴ هزار و ۶۲۳ نوبت داد و ستد شد.

کد خبر 83935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha