کد خبر 83960
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۳
مستندی از پایان گارانتی ۷۰ ساله پل ورسک

پرشین خودرو: مستند «ورس» که به پایان گارانتی 70 ساله پل ورسک می‌پردازد، برای حضور در جشنواره سینما حقیقت آماده شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین، جواد وطنی با مستند «ورس» متقاضی حضور در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت شد. این مستند درباره‌ پایان گارانتی هفتاد ساله «پل ورسک» و امنیت آن است.

در خلاصه موضوع این مستند 52 دقیقه‌ای آمده است: «گارانتی هفتاد ساله پل ورسک بعنوان مهمترین و مرتفع‌ترین پل راه‌آهن سراسری ایران که نقش مهمی در تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران در جنگ جهانی دوم داشت، به پایان رسیده است؛ اما پس از گذشت 81 سال همچنان قطارهای باری و مسافری از روی آن تردد می‌کنند! آیا این پل ضامن امنیت قطارها در زمان حال هست‌؟»

کریستف رضاعی موسیقی این مستند را ساخته و مجید برزگر گوینده متن آن بوده است.

جواد وطنی فارغ‌التحصیل دانشگاه سوره در رشته کارگردانی است و از سال 1376 بعنوان برنامه‌ریز و مدیر تولید در بیش از 50 پروژه از فیلم‌های مستند و داستانی مشارکت داشته است. او همچنین تجربه ساخت چند فیلم کوتاه داستانی و مستند را در سوابق کاری خود دارد.

وطنی با فیلم کوتاه «گره» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره مدفیلم رم درکشور ایتالیا شد.

مستند «ورس» در صورت پذیرش هیات انتخاب جشنواره، در بخش مسابقه ملی سینماحقیقت نمایش داده می‌شود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینماحقیقت) را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

کد خبر 83960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha