کد خبر 83980
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
عزم جدی چین برای مقابله با آلودگی هوا

پرشین خودرو: در حال حاضر از هر دو خودروی برقی، یکی در چین در حرکت است و این کشور در نظر دارد در راس تکنولوژی خودروهای برقی در جهان جای گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، چین می‌خواهد بزرگ‌ترین معضل خودروهای برقی در ارتباط با باتری را در همکاری با آلمان حل کند.

شنجن، کلان شهری ۱۲ میلیون نفری در جنوب چین در نزدیکی هنگ‌کنگ و مرکز خودروهای برقی این کشور است. در این شهر همه اتوبوس‌ها با انرژی برق حرکت می‌کنند. رسانه‌های محلی اطلاع داده بودند که با آغاز کنفرانس اقلیمی سازمان ملل متحد در شهر بن در تاریخ ششم نوامبر همه ۱۵ هزار اتوبوس این شهر برقی خواهند شد.

مقامات این شهر اعلام کرده‌اند که با اجرای این طرح سالانه از مصرف ۱۸/ ۱ میلیون تن گاز گلخانه‌ای دی اکسید کربن جلوگیری می‌شود. قرار بر آن است که کلیه تاکسی‌های این شهر نیز تا سال ۲۰۲۰ تنها با انرژی برق کار کنند.

دولت چین برای تشخیص نوع سوخت خودروها شماره خودروهای برقی را به رنگ زرد درآورده است. این در حالی است که شماره خودروهایی با سوخت فسیلی در این کشور همچنان آبی‌رنگ هستند.

"مقررات بسیار سخت‌گیرانه زیست محیطی در چین"

به گزارش دویچه‌وله، چین پس از آمریکا بزرگ ترین تولیدکننده گاز آلاینده دی اکسید کربن است. بیشترین بخش تولید این گاز به خاطر ۳۰۰ میلیون خودرویی است که در چین در حرکت‌اند. در سراسر جهان به طور متوسط ۲۱ درصد تولید گاز آلاینده دی اکسید کربن به خاطر حرکت خودروهایی با سوخت فسیلی است.

آلودگی هوا در چین کار را به جایی کشانده که شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری این کشور در کنگره نوزدهم حزب کمونیست چین نسبت به افزایش آلودگی هوا در این کشور هشدار داد. او در این کنگره گفت: ما می‌خواهیم کشوری زیبا بسازیم و در امنیت زیست محیطی جهان نیز سهیم شویم.

بنابر این گزارش، برنامه چین این است که ۴۰ درصد خودروها تا سال ۲۰۳۰ برقی شوند که معنایش تولید ۱۵ میلیون خودروی برقی جدید و امیدی تازه برای فعالان محیط زیست است. برمبنای آمارهای رسمی در چین در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در این کشور ۳۲۰ هزار خودروی جدید اجازه تردد یافتند و ۷۵ درصد خودروها برقی بودند.

برنامه چین تا سال ۲۰۲۰ نیز بسیار بلندپروازانه است. این کشور طرحی دارد که برمبنای آن طی سه سال آینده پمپ‌های سوخت‌رسانی به خودروهای برقی فاصله‌ای بیش از یک کیلومتر با یکدیگر نداشته نباشد.

همچنین تا سال آینده میلادی (۲۰۱۸) نیز هر شرکت خودوروسازی که می‌خواهد در چین به فعالیت خود ادامه دهد، باید درصد معینی خودروی برقی تولید کند.

محققان شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به شدت به بررسی معضل بسیار مهم باتری برای خودروهای برقی پرداخته‌اند. این معضل اما هنوز به راه حل نهایی خود نرسیده است. چین علاقمند است که این معضل را در همکاری با آلمان حل کند.

کد خبر 83980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha