افزایش بی رویه خودرو باعث افزایش آلودگی هوا است

پرشین خودرو: سخنگوی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش بی رویه خودرو و موتورسیکلت و ارزان بودن بنزین و پارکینگ مهمترین عامل افزایش آلودگی هوا در شهرهای ایران است.

به گزارش  پرشین خودرو، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی  افزود: علاوه بر آلودگی ناشی از سوختها مساله ریزگردها مشکلی است که در 10 سال اخیر با آن مواجه شده ایم و امسال هم از آبان و زودتر سالهای گذشته با این پدیده مواجه شده ایم و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون مهمترین عوامل خطرساز ربزگردهاست که عوارض بلند مدت دارند.
وی گفت: مشکل اصلی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ آلاینده های ناشی از سوختهای فسیلی مثل بنزین است به خصوص اینکه نسبت تولید و ورود خودروهای تولید داخل و موتورسیکلت ها به جمعیت به طور مداوم رو به افزایش است.
وی در پاسخ به این پرسش ایرنا که آیا تولید خودروهای داخل پیوست سلامت دارد و ملاحظات سلامت مردم رعایت می شود, گفت: این موضوع که صنعت خورو پیوست سلامت دارند یا باید بررسی شود اما نکته مثبت این است که در سالهای اخیر. میزان آلاینده سرب در اکثر استانها کاهش یافته داشته است.
وی گفت: آلودگی ریزگردها نیز هم منشا اقلیمی داخلی و هم منشا اقلیمی خارجی دارد و تغییرات اقلیمی سالهای اخیر و مصرف کالاهای ساختمانی و گسترش کارخانه ها در افزایش آلودگی هوا موثر بوده است.

کد خبر 84006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha