نمایندگی ها ضرر خود را از خریداران جدید جبران می کنند

پرشین خودرو: شرکت های واردکننده خودرو ضرر و زیان خود از بسته شدن سامانه ثبت سفارش را از مشتری نهایی دریافت می کنند و حداقل 50 و حداکثر 70 درصد زیان به مجموعه های خودرویی باز خواهد گشت.

کامران طالبی فر کارشناس بازار خودرو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب گفت: به جز ثبت سفارش و بسته شدن آن، موضوع دیگری که بر بازار اثر گذاشته است افزایش قیمت ارز و کاهش نیافتن آن است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: برخی از برندها موجودی خودرویی مناسبی دارند و در عوض برندهای معتبری در بازار ایران هستند که خودرویی برای ارائه در دست نداشته و زیان بسیار دیده اند.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در این مدت در بازار خودرو بسیار خودنمایی کرده است، جو روانی بسته شدن سامانه ثبت سفارش و تاثیر آن بر خریداران معمولی بازار است. یعنی افرادی که برای خرید خودروی خود در شرایط دشواری قرار گرفته و از ترس گران تر شدن خودروی مورد نظر خود، حاضر به پرداخت هر مبلغی در شرایط حال هستند.

وی ادامه داد: جو روانی از وارد نشدن خودرو به نفع واردکنندگان خودرو نیز هست زیرا به این بهانه محصول خود را گران تر عرضه کرده و سود بیشتری به جیب می زنند. این گروه هم می توانند نماینده رسمی باشند و هم گری مارکت.

طالبی فر در مورد آینده بازار خودروهای وارداتی گفت: چنانچه تا 2 هفته آینده ثبت سفارش باز نشود، قیمت خودروها ارزان که نمی شود هیچ، گران تر نیز خواهد شد و مصرف کننده نهایی ضرر عمده را از این تصمیم اشتباه می برد.

وی تاکید کرد: موجودی خودرو در گمرک زیاد است و عددی در حدود 15 هزار دستگاه اعلام می شود اما؛ مشکل اینجاست که بخش اعظم این خودروها تعهدات قبلی خودروسازان هستند و خودروی زیادی برای ارائه به مشتری های جدید باقی نمی ماند.

این کارشناس بازار خودرو در پایان ضرر نمایندگی های فروش از تصمیم وزارت صنعت را حدود 95 میلیارد اعلام کرد و افزود: این عدد را مدیران انجمن واردکنندگان رسانه ای کرده اند و اگر این درست باشد مطمئن باشید حتی اگر در گمرک خودرویی وجود داشته باشد که برای فروش جدید باقی بماند، دیگر قیمت های قبل را برای فروش آنها اعمال نمی کنند و سعی خواهد شد بخشی از زیان از خریداران جدید دریافت شود.

کد خبر 84012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha