عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک همچنان باقی است

پرشین خودرو: مدیر صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک شهرداری تهران همچنان باقی است و تنها افزایش دو و چهار برابری آن ابطال شده است.

به گزارش  پرشین خودرو، مصطفی قنبرنژاد با بیان این مطلب گفت: دیوان عدالت اداری در دادرسی خود تنها مصوبه سال ۹۲ شورای شهر تهران را ابطال کرده است.

مدیر صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه براساس مصوبه مورخ ۵ بهمن ماه ۹۳، برای ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک، عوارض تعیین شده بود، افزود: شهرداری تهران موظف است به منظور جبران عوارض ناشی از ورود و تردد غیرمجاز خودروها در محدوده طرح ترافیک نسبت به شناسایی خودروهای غیرمجاز، از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و تجهیزات هوشمند یا از طریق ماموران وصول عوارض خود که مجهز به تجهیزات لازم هستند، اقدام کند. مالکان یا رانندگان این خودروها نیز موظفند ظرف ۲۴ ساعت از زمان ورود به محدوده، نسبت به پرداخت عوارض به ماخذ دو برابر نرخ طرح ترافیک روزانه اقدام کنند.

وی در خصوص این مصوبه تصریح کرد: در این مصوبه آمده است که پس از گذشت ۲۴ ساعت، در صورت عدم پرداخت عوارض، عوارض به ماخذ چهار برابر نرخ مذکور، از طریق صدور قبض عوارض و دریافت آن توسط ماموران وصول عوارض یا صدور اخطار جهت مالکان خودروها به آخرین نشانی آنان که در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی است یا در حین نقل و انتقال خودرو و همچنین پرداخت عوارض سالیانه از مالکان آنها دریافت خواهد شد.

مدیر صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اعلام هیئت عمومی دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: نظر به اینکه تعیین جرم و مجازات آن مطابق ماده دو قانون مجازات اسلامی از خصایص مقنن است، حکم مقرر در تبصره یک مصوبه یکصد و بیست و ششمین جلسه رسمی – علنی- فوق العاده شورای اسلامی شهر تهران مورخ ۵ بهمن ماه ۹۳ به شماره شناسه ۲۰۰۶ مبنی بر تعیین عوارض به ماخذ دو برابر الی بیشتر برای عدم پرداخت عوارض پیش بینی شده، نوعی مجازات است که تعیین آن از جمله خصایص شورای اسلامی شهر نیست، بنابراین تبصره مذکور، خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات مرجع تصویب تشخیص می شود و با استناد به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.

به گفته وی، عوارض ورود به محدوه طرح ترافیک به قوت خود باقیست اما دوبرابری و چهار برابری آن ابطال شده است.

کد خبر 84017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha