ساخت آزادراه تهران-شمال در گرو مجوز محیط زیست

پرشین خودرو:درحالی رییس بنیاد مستضعفان به تازگی گفته در حین ساخت آزادراه تهران-شمال کمترین صدمه به محیط زیست وارد می‌شود که طی سال‌های اخیر ابهاماتی در خصوص صدور مجوز ساخت قطعات ۲ و ۳ این پروژه وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از تسنیم،  خرداد ماه امسال عملیات اجرایی قطعه 2 آزادراه تهران-شمال در مراسمی با حضور معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان آغاز شد. جهانگیری در این مراسم گفته بود:‌قطعه 2 به 4 پیمانکار ایرانی واگذار شده و ظرف مدت 3 سال ساخته می‌شود.

وی با بیان این‌که هزینه اجرای این قطعه حدود 800 میلیارد تومان است، افزود: از آزادراه تهران شمال فقط قطعه 3 می‌ماند که برای آن از یک شرکت خارجی جهت مشاوره استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که مناقصه تونل البرز قطعه 2 برگزار شده است، تصریح کرد: تمام شرکت‌های فعال در منطقه یک و دو آزادراه تهران - شمال ایرانی هستند و از توانمندی مهندسی بسیار بالایی برخوردارند، به طوری ه افتخارات مهندسی آنها در این پروژه قابل عرضه در سطح بین‌المللی است. در خصوص قطعه 3 نیز در مسیر تامین منابع مالی و انتخاب مشاوره از شرکت‌های خارجی قرار داریم.

در هیمن زمینه بخوانید؛

آزادراه تهران-شمال کِی جای جاده چالوس را می‌گیرد؟

سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان نیز در سخنانی کوتاه گفته بود:‌زمستان سختی را پشت سر گذاشتیم، به طوری که در آزادراه تهران - شمال درجه حرارت به بیش از 20- می‌رسید که برای بتن‌ریزی مشکلاتی را ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 800 هزار متر مکعب رانش زمین در قطعه یک داشتیم، افزود: برای زیباسازی و مسائل فنی آزادراه از مشاورانی استفاده کردیم تا پروژه دلخواه مردم باشد.

وی با بیان این‌که این مسئله باعث شد قطعه یک با تاخیر چندماهه مواجه شود نسبت به این مسئله عذرخواهی کرد و افزود: ساخت قطعه یک از خردادماه سال 94 و حدود 2 سال است که آغاز شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به این‌که قطعه یک قبل از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، تا آخر امسال به جمع‌بندی نهایی در خصوص نحوه آغاز ساخت قطعه 3 آزادراه تهران-شمال می‌رسیم.

به گزارش تسنیم، مجوزهای محیط زیست یکی از مسائلی است که طی سال‌های اخیر در رابطه با آزادراه فسانه‌ای تهران-شمال مطرح بوده است. گفته می‌شود قطعات 2 و 3 آزادراه مذکور مجوزهای لازم را از سوی سازمان محیط زیست ندارد. گرچه معاون توسعه ساختمان بنیاد می‌گوید مجوز محیط زیست را برای ساخت قطعات 2 و 3 دارند اما پیگیری‌ها برای صحت و سقم این ادعا و انتشار مجوزهای مربوطه تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

رییس بنیاد مستضعفان یکشنبه هفته جاری در بازدید از آزادراه تهران-شمال گفته است: محیط زیست باید راهنمای توسعه در کشور باشد و مشکلات بخش محیط‌زیستی اعلام شود تا مشکلات آزادراه در این بخش برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در حدود 3.5 میلیون متر مکعب خاک‌برداری از تونل‌ها انجام شد، افزود: در حین ساخت پروژه تهران-شمال کمترین صدمه به محیط زیست وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه فقط تونل در قطعه سوم این حجم خاکبرداری دارد، عنوان کرد: توسعه بخش‌های عمرانی کشور نباید متوقف شود و در بخش آلایندگی محیط‌زیستی مشاور پروژه طرح را ارائه کرد که بعد از بررسی اداره‌کل محیط زیست مشکلات پروژه به مجری اعلام شود.

کد خبر 84073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha