پیکاپ «فورد» F-150 «رپتور» با کمک «هنسی» 6 چرخه شد

پرشین خودرو: از زمانی که شرکت خودروسازی مرسدس بنز دست به معرفی پیکاپ G63 AMG با شش چرخ محرک زد، هر شرکتی به نوبه خود سعی بر تولید خودرویی افسانه‌ای شش چرخه اینچنینی داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، اول از همه شاهد معرفی خودرویی تحت عنوان "فلای هانتسمن" توسط شرکت تیونینگ کان دیزاین بودیم که پروژه خود را بر روی یک دستگاه لندروور دیسکاوری پیاده کرده بود. پس از آن هم شرکت خودروسازی تویوتا یک طرح تقریبا مفهومی ارائه کرد و دیگر خبری از آن نشد تا اینکه چند ماه پس از آن، بار دیگر تویوتا با یک دستگاه لندکروزر قدیمی شش چرخ محرک سر و کله‌اش پیدا شد.
پس از این موارد، سال گذشته کمپانی تیونینگ هنسی هم اعلام موجودیت کرد و از یک خودروی شش چرخ برمبنای فورد F-150 رپتور رونمایی کرد، اما حالا در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل‌های تقویت شده "سما" در لاس وگاس آمریکا، شرکت تیونینگ هنسی از نسخه 2018 ماشین شش چرخ خود و نسخه نهایی آن برای تولید رونمایی کرده است که برمبنای همان فورد F-150 رپتور با تیونینگ اختصاصی هنسی رشد پیدا کرده است.
برای شش چرخه کردن فورد F-150 رپتور که در کارنامه هنسی پرفورمنس با نام "ولوسی رپتور" شناخته می‌شود، شرکت هنسی یک محور دیگر به خودرو اضافه کرده و کابین آلومینیومی بالای آن را هم بزرگ‌تر کرده است تا فضای کافی برای نصب محوری دیگر فراهم شده باشد. این محور دقیقا همان محور استاندارد فورد F-150 رپتور در عقب است که به یک دیفرانسیل لغزش محدود برای بهبود کشش خودرو مجهز شده است.
علاوه بر این، تیونر آمریکایی هنسی تغییراتی هم در گلگیر عقب ایجاد کرده تا بتواند راحت‌تر از سیستم تعلیق فاکس و همچنین رینگ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های مخصوص آفرود Toyo استفاده کند که باعث شده ارتفاع این خودرو برای داشتن آفرود بهتر نسبت به زمین افزایش پیدا کند.
طبق تعاریف هنسی پرفورمنس، این ماشین با همان پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تولید خواهد شد که در حالت استاندارد می‌تواند نیروی 450 اسب بخاری تولید کند، ولی با نصب توربوشارژرهای بزرگ تر، سیستم اگزوز جدید، اینترکولرهای جدید، تقویت برخی از قطعات موتور و در نهایت بروزرسانی اطلاعات ECU، موفق به تولید حداکثر 600 اسب بخار قدرت از پیشرانه شش سیلندر "اکوبوست" اتومبیل شده است که برای مهار سریع آن، از سیستم ترمز قدرتمند "برمبو" با کالیبراسیون 6 پیستون استفاده شده است که تنها همین بخش (تقویت پیشرانه و استفاده از سیستم ترمز جدید)، چیزی حدود 22 هزار دلار افزایش قیمت به همراه داشته است.
به گزارش پرشین خودرو، در پایان شرکت تیونینگ هنسی اعلام کرد که مراحل توسعه این ماشین را به پایان رسانده و قصد دارد آن را به تعداد محدود 50 دستگاه تولید کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد که برای داشتن هر یک از آنان، نیاز به پرداخت چیزی حدود 349 هزار دلار در مدل های پایه خواهید داشت.
 

کد خبر 84082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha