کد خبر 84117
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
 ایتالیا از روسیه هواپیما می خرد

پرشین خودرو: سازمان هوانوردی فدرال روسیه اعلام کرد:‌ این کشور با مقامات ایتالیایی برای صادرات مستقیم هواپیمای مسافربری سوپرجت سوخو به مشتریان اروپایی به توافق رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از راشاتودی، سازمان حمل‌ونقل هوانوردی فدرال روسیه اعلام کرد: مسکو و رم توافق کردند تا زمینه فروش مستقیم هواپیماهای سوپرجت 100 سوخو را به مشتریان اروپایی فراهم کنند.

بنا به اعلام این سازمان بر اساس سند امضاشده بین دو کشور از این پس طرف ایتالیایی نظام صدور مجوز ساخت تجهیزات هوانوردی روسیه را به رسمیت شناخته و اجازه تحویل بدون محدودیت هواپیماهای مسافربری سوپرجت سوخو توسط این کشور به مشتریان اروپایی را فراهم کرده است.

سازمان هوانوردی ایتالیا و کمیته هوانوردی بین‌المللی روسیه در سال 2013 توافق کرده بودند تا در این حوزه با یکدیگر همکاری کنند.

الکساندر نراتکو، رئیس سازمان هوانوردی روسیه، گفت: صادرات سوپرجت سوخو به ایتالیا از سال 2015 تاکنون بدون وقفه در جریان بوده و توافق کنونی شرایط را برای صادرات راحت‌تر هواپیما به اروپا فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: توافق با ایتالیا به طور کامل منافع روسیه را تأمین کرده و به توسعه صادرات هواپیماهای تولید روسیه منجر خواهد شد.

در حال حاضر 60 فروند هواپیمای سوپرجت سوخو در شرکت‌های هواپیمایی جهان مشغول به فعالیت هستند و بزرگ‌ترین مشتری این هواپیماها شرکت ایرفلوت روسیه است که 26 فروند از این هواپیماها را در خدمت دارد.

شرکت هواپیمایی مکزیکن نیز 19 فروند سوپرجت سوخو را در اختیار دارد.

سال گذشته میلادی اولین فروند از این هواپیما نیز به یک شرکت ایرلندی تحویل شد و بر اساس قرارداد سیتی جت ایرلند با سوخو قرار است 15 فروند دیگر از این هواپیماها با قیمت مجموع یک میلیارد دلار توسط سوخو به این شرکت تحویل داده شود.

ضمن قرارداد شرکت سازنده روسی با شرکت هواپیمایی ایرلندی، امکان صادرات 16 فروند دیگر نیز فراهم شده است.

یک شرکت مصری دیگر نیز قصد دارد تعدادی هواپیمای سوپرجت سوخوی 100 را از روسیه خریداری کند.

تهران و مسکو همچنین در حال مذاکره برای ساخت سوپرجت 100 در داخل ایران هستند و این احتمال وجود دارد که طی سال‌های آینده 100 فروند هواپیمای سوپرجت سوخو جایگزین هواپیماهای فرسوده ناوگان حمل و نقل هوایی ایران شوند.

کد خبر 84117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha