کد خبر 84229
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
تصادف یک اتومبیل خودران در اولین روز کاری خود

پرشین خودرو: یک اتومبیل خودران در لاس وگاس آمریکا اولین روز فعالیت خود را با تصادفی که مسبب آن راننده ای دیگر بود جشن گرفت و خبرساز شد.

به گزارش پرشین خودرو،به نقل از آریا، یک اتومبیل خودران در لاس وگاس آمریکا اولین روز فعالیت خود را با تصادفی که مسبب آن راننده ای دیگر بود جشن گرفت و خبرساز شد.

این دستگاه که توسط استارتاپ فرانسوی به نام Navya ساخته شده و شرکت خصوصی Kelios از آن ها استفاده می کند در یک مسیر کوتاه یک کیلومتری قرار است مسافرین را به رایگان جا به جا کند.

پس از دو هفته آزمایش در ماه ژانویه، این خودرو بالاخره ساعاتی پیش وارد ناوگان حمل و نقل می شود اما یک ساعت پس از شروع فعالیتش و به واسطه خطای انسانی، به یک ماشین حمل بار برخورد می کند.

خوشبختانه تصادف به اندازه کافی بی خطر بوده و اتفاقی برای ۸ مسافر آن رخ نداده است. مقامات شهری در بیانیه ای اعلام کردند: «سنسورهای این خودرو، ماشین حمل بار را تشخیص دادند و خودرو متوقف شد تا از تصادف جلوگیری کند اما متاسفانه خودروی حمل بار متوقف نشد و به آن کوبید. اگر کامیون حمل بار هم همین تجهیزات و سنسورها را داشت، از انجام این تصادف جلوگیری می شد.»

با این حال، تست خودروها در لاس وگاس ادامه می یابد و جالب است که اولین تصادف، عاملی انسانی داشته.

 

 
 
 
 
 
 
 

 

کد خبر 84229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha