چند درصد از بازار جهان در اختیار وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی است؟

پرشین خودرو: در گزارش‌های منتشر شده توسط CNBC، ادعا شده است که بر خلاف مالیات‌های سبک وسایل نقلیه الکتریکی، اکثریت مصرف کنندگان همچنان به این موضوع اطمینان ندارند.

به گزارش پرشین خودرو، جهان به سرعت در حال پیشرفت است و صنعت خودروسازی می‌تواند یکی از صنایع پیشرو در جهان تلقی شود که همزمان با رشد سریع تکنولوژی، شاهد پیشرفت‌های بسیار خوب آن هستیم که نمونه آن می‌تواند روی کار آمدن ماشین‌های هیبریدی و یا وسایل نقلیه تمام الکتریکی باشد که بدون شک آینده صنعت خودروسازی متعلق به آن خواهد بود، اما شرایط امروز چیز دیگری را ثابت می‌کند و آن هم عدم اعتماد کامل مشتریان به وسایل نقلیه الکتریکی است که باعث شده بازار فروش آنان یک شیب ملایم داشته باشد.
در گزارش‌های منتشر شده توسط CNBC، ادعا شده است که بر خلاف مالیات‌های سبک وسایل نقلیه الکتریکی و یا هیبریدی که حتی شامل عفو مالیات 7500 دلاری برای ماشین‌های الکتریکی در برخی از کشورهای جهان می‌شود، اکثریت مصرف کنندگان همچنان به این موضوع اطمینان ندارند که وسایل نقلیه هیبریدی و یا الکتریکی بتواند نیازهای آنان را برطرف کند. به همین دلیل، تحلیلگر CNBC ادعا می‌کند که تنها 5 درصد از بازار بزرگ صنعت خودروسازی به ماشین‌های الکتریکی و هیبریدی اختصاص داده شده است و خریداران، استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی را یک راه حل مناسب برای انجام کارهای خود نمی‌بینند و به آنان اعتماد ندارد.
همانطور که می‌دانید، ماشین‌های هیبریدی بویژه وسایل نقلیه الکتریکی دارای تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تری بر روی خود هستند، به همین دلیل قیمت آنان نسبت به خودروهای استاندارد بنزینی و دیزلی بسیار بالاتر است. حال در کنار عدم اعتماد کامل مشتریان به ماشین‌های الکتریکی که دلیل اصلی آن می‌تواند شارژدهی محدود باتری‌ها و همچنین مدت زمان بسیار زیاد برای شارژ مجدد آنان باشد، قیمت بالاتر نسبت به خودروهای استاندارد بنزینی و دیزلی را هم اضافه کنید تا به دلایل قانع کننده مشتریان برای عدم خرید ماشین‌های الکتریکی برسید، هرچند ماشین‌های هیبریدی دارای شرایطی بسیار بهتر هستند که فروش پایین آنان صرفا به خاطر قیمت بالاتر است.
این موضوع درحالی مطرح می‌شود که هزینه سوخت ماشین‌های بنزینی و دیزلی در دراز مدت می‌تواند بسیار بیشتر از پرداخت اولیه برای ماشین‌های هیبریدی و الکتریکی باشد. هرچند ناگفته نماند که زیرساخت‌های لازم برای فعالیت وسایل نقلیه الکتریکی در بسیاری از نقاط جهان فراهم نیست و همین موضوع باعث شده است تا فروش وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 84241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha