کد خبر 84347
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
جابجایی زوار رایگان نبود

پرشین خودرو:در حالی که به گفته رسانه های ایرانی، وزارت حمل و نقل عراق از ارئه خدمات رایگان برای جابجایی زوار خبر داده بود، بسیاری از مسافران ایرانی از ایجاد بازار سیاه کرایه کربلا ـ مهران شکایت دارند.

به گزارش  پرشین خودرو، به نقل از مهر، در حالی که برخی رسانه ها به نقل از وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرده بودند که این کشور کلیه خدمات جابه جایی مسافران و زائران اربعین را در خاک خود رایگان ارائه می دهد، بسیاری از مسافران  از ایجاد بازار سیاه در دو روز گذشته از کربلا تا مرز مهران خبر دادند.

دفاتر مسافرتی واقع در شهر کربلا و نجف بسیار شلوغ است؛ به گونه ای که بخش زیادی از ایرانیانی که قصد بازگشت از کربلا یا نجف به مرزهای سه گانه ایران را دارند، در دفاتر مسافرتی این شهر تجمع کرده و خواهان رزرو بلیت خودروهای عمومی (ون و اتوبوس) هستند اما با پاسخ منفی مسئولان این دفاتر مواجه می شوند.

محمد. ج  اظهار داشت: بر روی درب ورودی آژانس های کرایه اتومبیل در کربلا کاغذهایی چسبانده شد که بر روی آن نوشته است: هیچ نوع خودرویی برای انتقال زائران به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه نداریم.

این در حالی است که خودروهای عراقی زیادی برای انتقال زائران وجود دارد؛ ولی از آنجایی که بازار سیاه بلیت ون و اتوبوس در کربلا ایجاد شده است، به زائران ایرانی می گویند خودرو برای سفر نداریم.

بر اساس اظهارات دیگر مسافران، نرخ کرایه ون برای انتقال زائران از مهران به کربلا و بالعکس در روزهای عادی، ۶۰ هزار تومان و اتوبوس ۵۰ هزار تومان است که برخی خودروهای ون در دو روز گذشته از ایرانی ها نفری ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان طلب کرده اند.

گفتنی است، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در یکی از برنامه های زنده شبکه خبر با رد ادعای برخی رسانه های ایرانی که گفته بودند کلیه خدمات جابه جایی در خاک عراق برای زوار ایرانی رایگان اعلام شده است، به برخی کارشکنی های فرودگاه نجف در خصوص افزایش غیر منطقی هزینه های هندلینگ و سوخت هواپیما در نخستین روز آغاز سفرهای اربعین اشاره و اظهار کرد: اگرچه مردم عراق در طول مسیر کمک های زیادی به زائران و کسانی که خود را پای پیاده به کربلا می رسانند، ارائه می دهند، اما آنچه گفته می شود خدمات حمل و نقل عمومی در این کشور رایگان است، صحت ندارد.

کد خبر 84347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha