اجرای طرح برخورد با خودروهای دودزا

پرشین خودرو: رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی به منظور کاهش آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ رضا رضائی اظهار کرد: پیش بینی ها حکایت از آن دارد که امسال نیز همانند سال های گذشته با شروع فصل سرما و کاهش دما شاهد پدیده وارونگی هوا (اینورژن) در کلان شهر اصفهان خواهیم بود.

وی افزود: دود حاصل از احتراق سوخت وسایل نقلیه دودزا به عنوان مهمترین عامل آلودگی هوا شناخته شده چرا که تولید گازهای سمی مونوکسیدکربن و اکسید گوگرد و بسیاری از ترکیبات آلوده کننده دیگر با تاثیر بر روی دستگاه تنفسی و اندام‌های بدن، بخصوص در میان اطفال و سالمندان، سلامتی انسان و محیط زیست را به شدت به مخاطره می‌اندازد.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در هفت ماهه مسال برخورد با خودروهای دودزا 31 درصد و فاقد معاینه فنی 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رضائی افزود: رانندگان آن دسته از وسایل نقلیه ‌ای که سال ساخت خودروی آن‌ها از چهار سال گذشته است، می‌بایست با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به معاینه خودروی خود و به ویژه کنترل میزان آلایندگی و رفع عیب و نقص احتمالی آن اقدام کنند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه پلیس مصمم به اجرای دقیق و قاطع طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی است، گفت: پلیس بر سر سلامت مردم با هیچ کس تعارفی ندارد و هیچگونه مماشاتی با رانندگان این گونه خودروها صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 84373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha