حرکت کامیون‌های برقی در بزرگراه الکتریکی +تصویر

پرشین خودرو: کامیون‌های برقی در بزرگراه الکتریکی راه‌اندازی شده واقع در کالیفرنیای آمریکا شروع به حرکت کردند.

به گزارش  پرشین خودرو، و به نقل از گیزمگ، سه کامیون هیبریدی حمل بار، بزرگراه برقی آزمایشی کالیفرنیا را امتحان کردند.

شرکت زیمنس در سال 2012 مفهوم "بزرگراههای برقی در آینده" در آلمان را با استفاده از یک موتور دیزلی-الکتریکی آزمایش کرد.

بزرگراه‌های عمومی آزمایشی در سوئد و پس از آن در حال حاضر ایالات متحده آمریکا در نزدیکی بنادر لس‌آنجلس و لانگ بیچ راه‌اندازی شده‌اند.

هدف از نمایش حرکت سه کامیون در بزرگراه برقی کالیفرنیا این است که نشان دهد که سیستم زیمنس در بزرگراه‌های عمومی در محیط شهری کار خواهد کرد، در حالی که میزان انتشار دود و آلاینده‌ها در اطراف بنادر نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

وین نستری، مدیریت کیفیت هوا در سواحل جنوبی گفت: این پروژه به ما امکان ارزیابی قابلیت اجرایی شدن یک سیستم حمل و نقل باری با میزان آلایندگی صفر را با استفاده از سیم‌های بالاسر بهم پیوسته می‌دهد.

وی افزود: این نمایش می‌تواند به توسعه سیستم‌های جاده برقی(eHighway) منجر شود که باعث کاهش آلودگی و افزایش سلامت عمومی مردم ساکن در نزدیکی بنادر خواهد شد.

برای این اولین آزمایش جاده برقی در آمریکا، سه وسیله بزرگ با یک سیستم هدایت برقی در هر دو خطوط شمالی و جنوبی، مورد اتصال و حرکت و آزمایش قرار گرفتند.

این ناوگان آزمایشی کوچک متشکل از یک کامیون باتری الکتریکی، یک کامیون هیبرید ترکیب گاز فشرده طبیعی و برق و یک کامیون دیزلی-الکتریکی بزرگ بود، اما جاده برقی تنها به آزمایش وسایل نقلیه محدود نمی‌شود. سایر وسایل نقلیه نیز می‌توانند از این جاده‌ها استفاده کنند.

همانند آزمایش‌های قبلی، وسایل نقلیه آزمایشی دارای یک پانتوگراف (شاخک برق‌رسان) هستند که با اتصال با خط تماس سیم بالاسری به موتورهای الکتریکی در نیروگاه هیبریدی کامیون‌ها تامین نیرو می‌کند.

وقتی حسگرهای پانتوگراف سیم‌ها را تشخیص می‌دهند، پانتوگراف می‌تواند خود را بالا ببرد و هنگامی که کامیون به انتهای خط می‌رسد، می‌تواند خود را جدا کند.

اگر راننده به دلیل دور زدن یا هر دلیل دیگری مجبور به انفصال از کابل‌ها شود، باتری‌ها، سیستم گاز طبیعی یا سیستم‌های دیزل تا زمانی که کامیون مجددا به کابل‌ها وصل شود، به کار می‌افتند.

آندریاس تون، یکی از طراحان پروژه هشدار داد که به گفته کارشناسان انتظار می‌رود انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از حمل و نقل جاده‌ای تا سال 2050 بیش از دو برابر شود. این سیستم کامیون الکتریکی می‌تواند زیرساخت‌های موجود را با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها به روز کند تا میزان رشد روز افزون حمل و نقل جاده‌ای و انتشار گازهای مضر را کاهش دهد.

سه جاده برقی دیگر نیز تا سال 2019 در آلمان راه‌اندازی خواهند شد.

کد خبر 84376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha