سریلانکا برای مبارزه با آلودگی هوا خودروها را برقی می کند

پرشین خودرو: دولت سریلانکا در تلاش برای مبارزه با آلودگی هوا و پیشگیری از کمبود احتمالی سوخت در این کشور قصد دارد تا سال 2025 خودرو های برقی را جایگزین خودروهای دولتی بنزینی کند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از روزنامه استریتس تایمز، مانگالا ساماراویرا وزیر اقتصاد سریلانکا امروز / شنبه/ اعلام کرد: دولت قصد دارد در اولین مرحله این طرح، تا هشت سال آینده خودرو های بنزینی از جمله اتوبوس های دولتی را کنار گذاشته و خودروهای الکتریکی و هیبریدی را جایگزین آنها کند.
وی افزود: صاحبان خودروهای خصوصی تا سال 2040 فرصت دارند که خودروهای الکتریکی را جایگزین خودرو های بنزینی خود کنند. سریلانکا از سال 2040 به بعد فروش و حرکت وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را در این کشور ممنوع خواهد کرد.
دولت سریلانکا به منظور تشویق شهروندان برای جایگزین کردن خودروهای خود، اقداماتی از جمله کاهش مالیات برای خودروهای الکتریکی، افزایش مالیات برای خودروهای بزرگ بنزینی و همچنین معرفی یک مالیات آلودگی کربن برای وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را در نظر گرفته است.
بر اساس گزارش های دولت سریلانکا، در سال 2016 ، تعداد 6.8 میلیون دستگاه وسیله نقلیه در جاده های این کشور در حال تردد بوده اند که از این تعداد 720 هزار دستگاه متعلق به خودروهای سواری دولتی بوده اند.
سریلانکا واردات خودرو خود را بیشتر از کشور های هند و چین انجام می دهد.
فرانسه و انگلیس نیز اعلام کرده اند که قصد دارند تا سال 2040 فروش خودروها با سوخت فسیلی را در کشورهای خود ممنوع کنند.
این درحالی است که هند اعلام کرده است، قصد دارد تا سال 2030 تولید وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی را کاملا متوقف کرده و وسایل نقلیه الکتریکی را جایگزین آنها کند.

کد خبر 84380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha