کد خبر 84405
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱
تصاویر جدید از هواپیمای مافوق صوت چین

پرشین خودرو: رسانه های چین به تازگی ماکت یک هواپیمای مافوق صوت بدون موتور را نمایش داده اند که در صورت تولید، می تواند تهدیدی جدی برای آمریکا به حساب آید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دیجیاتو،این هواپیما که با نام «DF-ZF» شناخته می شود، قابلیت حمل موشک های با کلاهک هسته ای را دارد و بر اساس تخمین ها می تواند به سرعت بسیار بالای 12،360 کیلومتر در ساعت (به عبارتی 10 برابر سرعت صوت)، دست پیدا کند. هواپیمای مذکور به واسطه قابلیت پنهان کاری خود، همچنین قادر است از سد سیستم های دفاع موشکی آمریکا نیز با موفقیت رد شود.

گفتنی است ماکت این هواپیما در مراسم رونمایی از تونل باد مافوق صوت «JF-12» نمایش داده شده بود. همچنین در این مراسم تصویری از یک سلاح که به نظر می رسید یکی از بخش های موشک بالستیک باشد نیز به نمایش در آمده بود.

در مراسم رونمایی از تونل باد جدید، تصویری از یک سلاح که به نظر می رسید یکی از بخش های موشک بالستیک باشد نیز نمایش داده شد.

پیشتر مقامات دولت چین به طور رسمی اعلام کرده بودند که از سال 2013 در حال آزمایش هواپیماهای مافوق صوت بدون موتور هستند ولی جزئیاتی از این موارد به بیرون درز نکرده بود. بر اساس گمانه زنی های متخصصین، به نظر می رسد توسعه DF-ZF نیز از سال 2013 شروع شده بود.

لازم به ذکر است که پیش از نمایش DF-ZF، وزارت دفاع آمریکا، اسم رمز «WU-14» را برای آن انتخاب کرده بود. با توجه به گزارشات، این هواپیما می تواند در عرض حداکثر یک ساعت به هر نقطه از زمین برسد.

کد خبر 84405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha