رد شدن بیش از 40 در صد خودروهای تهران درتست معاینه فنی

پرشین خودرو:مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران:در 7 ماه اول امسال بالغ بر 45 درصد خودروهای شهر تهران که به معاینه فنی مراجعه کردند، مردود شده اند. حدود 28 درصد مردودی ها مربوط به آلایندگی و 20 درصد مربوط به مسائل فنی خودرو بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، سیدنواب حسینی منش با اشاره به آخرین وضع معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز افزود: مشکلی که در گذشته در خصوص معاینه فنی این نوع خودروها وجود داشت، این بود که متاسفانه در تهران فقط دو مرکز هیدرو استاتیک فعال بود که تحت نظارت سازمان ملی استاندارد تست هیدرو استاتیک خودروهای دوگانه سوز را انجام می دادند.
وی با بیان اینکه به تازگی با راه اندازی یک مرکز جدید تعداد مراکز معاینه فنی ویژه خودروهای دوگانه سوز به 3 مرکز افزایش پیدا کرده است، گفت: ظرفیت های موجود در مقابل تقاضایی که در شهر تهران وجود داشت، بسیار ناچیز بود و به همین دلیل افراد نمی توانستند نسبت به اخذ معاینه فنی قطعات گازسوز اقدام کنند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران افزود: در همین راستا، شهرداری تهران به وزارت کشور پیشنهاد داد تا صاحبان خودروهای دوگانه سوز در یک بازه زمانی مشخص فرصت اخذ معاینه فنی را داشته باشند و بعد از این مرحله بتوانند نسبت به اخذ معاینه فنی قطعات گازسوز یا تست مخزن اقدام کنند.
حسینی منش با بیان اینکه طرح مذکور از ابتدای آبان ماه به مرحله اجرا درآمد، عنوان کرد: آن گونه که در سامانه سیمفا ثبت شده است از ابتدای این ماه همه خودروها چه دوگانه سوز و چه تک گانه سوز می توانند نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند. البته، به خودروهای دوگانه سوز معاینه فنی مشروط داده می شود که در آن قید شده در صورتی که تا 3 ماه نسبت به تست مخزن خودرو اقدام نشود، معاینه فنی خودرو باطل خواهد شد.
وی در ادامه به طرح مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور نسبت به برخورد با خودروهای دودزا پرداخت و گفت: در این طرح که از ابتدای آبان ماه اجرا می شود، پلیس در مراکز مهم شهر مستقر شده و خودروهای دودزا را متوقف می کند. در صورتی که خودرو معاینه فنی داشته باشد، معاینه فنی باطل و خودرو فک پلاک و در مرحله آخر به تعمیرگاه اعزام می شود. در شرایطی که خودرو فاقد معاینه فنی باشد، علاوه بر اعمال قانون و جریمه، خودرو طبق روال معمول به تعمیرگاه اعزام می شود.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به ثبت تعداد خودروهای فاقد معاینه فنی در یک سال گذشته، تصریح کرد: بالغ بر 2 میلیون 800 هزار تخلف مربوط به معاینه فنی در یک سال گذشته توسط دوربین ها ثبت شده است که این رقم نسبت به 500 هزار جریمه ای که سالانه پلیس به صورت دستی انجام می داد، رشد قابل توجهی داشته است.
حسینی منش در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین آمار مردودی خودروها در سال جاری بیان کرد: در 7 ماه اول امسال بالغ بر 45 درصد خودروهای شهر تهران که به معاینه فنی مراجعه کردند، مردود شده اند. حدود 28 درصد مردودی ها مربوط به آلایندگی و 20 درصد مربوط به مسائل فنی خودرو بوده است. نکته مهم این است که به واسطه وضع معیارهای سخت گیرانه میزان مردودی مربوط به آلایندگی از 16 درصد به 28 درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در پایان از اجرای طرح معاینه فنی ویژه تهران برای اخذ طرح ترافیک سال 97 خبر داد و گفت: در این طرح خودروها در دو سطح دورموتور آرام و دورموتور بالا سنجیده می شوند و خودروهایی که بیش از 100 هزار کیلومتر پیمایش داشته باشند و کاتالیست آن ها تا به حال عوض نشده باشد، برای اخذ معاینه فنی شرایط دشواری را پیش رو خواهند داشت.

کد خبر 84424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha