کامیون های ولوو چه زمانی به ایران آمدند؟+جزئیات

پرشین خودرو: قبل از همکاری مشترک ولوو و سایپادیزل در اوایل دهه 80 میلادی، این کامیون ساز اروپایی در بین سال های 1972 تا 1984 نیز کامیون های خود را در ایران مونتاژ کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت کامیون های ولوو یکی از زیر مجموعه های گروه تجاری ولوو، سال هاست که شریک تجاری سایپا دیزل ایران است. مدیرعامل سوئدی شرکت ولوو تراکس به تازگی شخصا کلید هفتاد و پنج هزارمین کامیون ولوو تولیدی در ایران را به مشتری تحویل داد که این مهم نشان از عمق همکاری این دو شرکت و اهمیت بالای بازار ایران برای ولوو سوئد دارد.

 

اما ولو چه زمانی به ایران رسید؟

کامیون های ولوو از سال 1934 به بازار ایران آمده اند. این مطلب را کلاوس نیلسون مدیر عامل ولوو تراکس اعلام می کند و می گویدد: ما در حال حاضر فرصت های بسیار زیاد و جالب توجه تجاری و صنعتی در ایران را تحت بررسی و تفحص قرار داده ایم و دلیل این مهم رشدی است که در انتظار اقتصاد است و این رشد اقتصادی تقاضا برای خرید کامیون را افزایش خواهد داد.

به صورت انحصاری از سال 1984، سایپا دیزلی ها تنها واردکننده کامیون های ولوو به کشور بودند که این روند تا هم اکنون ادامه داشته است. این شرکت عضو گروه خودروسازی سایپا در حالی در فکر توسعه روابط با ولوو تراکس است که طرف سوئدی نیز تمایل برای سرمایه گذاری بیشتر در بازار ایران را پنهان نمی کند.

مدیرعامل ولوو تراکس در آخرین گفت وگوی خود با خبرنگار پرشین خودرو اعلام کرد که هر گونه سرمایه گذاری جدید شرکت متبوع خود را از طریق سایپادیزل انجام خواهد داد و این روندی است که از همان اولین روزهای حضور در ایران پیگیری شده است.

شاید جالب باشد که بدانید قبل از همکاری مشترک ولوو و سایپا دیزل در اوایل دهه 80 میلادی، این کامیون ساز اروپایی در بین سال های 1972 تا 1984 نیز کامیون های خود را در ایران مونتاژ کرده است و این نشان می دهد ولوو برای این بازار آسیایی برنامه دراز مدت داشته و همچنان دارد.

بر اساس اعلام مدیران ولوو تراکس، از سال 1934 تا کنون 75 هزار از انواع کامیون های این شرکت سوئدی در ایران تحویل مشتریان شده و این رکورد برای سایر رقیبان کمی دست نیافتنی است.

هفتاد و پنج هزارمین کامیون ولوو تحویلی از مدل FH 500 بود که در ایران بیشتر برای حمل سیمان و فولاد یعنی دو محصول استراتژیک و صادراتی ایران استفاده می شود.

بر اساس اعلام مدیرعامل سایپا دیزل این دو شریک قدیمی در آینده ای نزدیک قصد دارند تا شرکت مشترکی را تاسیس و همکاری های خود را مستحکم تر کنند.

در حال حاضر کامیون های ولوو FH، FM و FMX در دسترس مشتریان ایرانی است و با توجه به معرفی کامیون ولوو مدل FM 460  توسط شرکت مادر، این محصول جدید ولوو نیز به سبد تولیدات سایپادیزل اضافه شده است.

 

ولوو تراکس را بشناسیم

به گزارش پرشین خودرو، این شرکت سوئدی در سال 1928 تاسیس شد و در حقیقت بخشی از گروه بزرگ شرکت های ولوو به شمار می آید. این گروه از نظر گردش مالی در سوئد بی رقیب هستند.

شرکت کامیون های ولوو بزرگترین مجموعه کسب و کار در کل گروه ولوو بوده و 54 درصد سهم تولید کامیون در سال 2016 در انحصار این مجموعه بوده است.

95 درصد حجم تولید شرکت کامیون های  ولوو به کامیون هایی با ظرفیت بالای 16 تن اختصاص داشته و همچنین در سال گذشته میلادی بیش از 102 هزار دستگاه کامیون به مشتریان جهانی خود تحویل داده است.

ایران یکی از 15 کشوری است که ولوو را مونتاژ و تولید می کند و 90 نماینده فروش شرکت ولوو تراکس از بین 2000 نماینده جهانی را تاسیس کرده است.

 از میان 120 تعمیرگاه مجاز ولوو در جهان، 15 مرکز در ایران قرار دارد که تضمین کننده پشتیبانی از مشتریان وفادار ولوو هستند.

در حال حاضر شرکت کامیون های ولوو در گوتنبرگ سوئد واقع شده و ارائه انواع کامیون و ارائه  خدمات پس از فروش و سرویس دهی مطلوب به دارندگان کامیون های ولوو را در کنار توسعه محصولات را در دستور کار خود دارد.

یادآور می شود که سایپادیزل نماینده انحصاری ولوو در ایران طی شش ماهه ابتدایی سال 2017 بیش از 700 دستگاه کامیون ولوو را به مشتریان ایرانی خود تحویل داده است.

کد خبر 84428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha