کد خبر 8443
۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
واردات لنت‌‌های چینی غیررسمی است

پرشین خودرو: عضو کارگروه حمایت از تولید با تشریح جلسه اخیر این کارگروه با حضور وزیر صنعت گفت: در این جلسه کمیته ویژه‌ای برای بررسی مشکل کارگران کارخانه‌های مصرف کننده آزبست و عدم رقابت‌پذیری تولیدکنندگان لنت ترمز با محصولات چینی تشکیل شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، آرمان خالقی اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات آزبست، بسیاری از کارخانه‌های مصرف‌کننده این ماده با حجم سرمایه‌گذاری بالا تعطیل شده‌اند. وی ادامه داد: حدود 15 کارخانه تولید‌کننده محصولات مرتبط با آزبست مانند لوله‌های سیمانی آزبستی (مورد استفاده در آبرسانی و خطوط انتقال فاضلاب) در کشور فعال بوده که در حال حاضر فقط 3 یا 4 کارخانه به تولید خود ادامه می‌دهند. خالقی افزود: تولید پوشش‌های موج‌دار سقف با نام ایرانت نیز از جمله محصولاتی است که با استفاده از آزبست تولید می‌شود که در حال حاضر از چرخه تولید خارج شده‌اند. موافقت کارگروه حمایت از تولید با حل مشکل کارگران صنعت آزبست وی تصریح کرد: این کارخانه‌ها نیز با مشکل بدهی بانکی و مسائل کارگری روبرو هستند و قرار است در مدت کوتاهی تغییر کاربری دهند. وی توضیح داد: آزبست یک ماده معدنی است که به آن پشم معدنی هم گفته می‌شود و این ماده برای مجاری تنفسی انسان سرطان‌زا است، به همین دلیل کارگران کارخانه‌های مصرف‌کننده این ماده با مشکلات حادی روبرو می‌شوند. وی ادامه داد: برای حل مشکل کارگران، در کارگروه حمایت از تولید پیشنهاد شد تا این کارگران با استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند که مورد موافقت اعضای کارگروه قرار گرفت. وی ادامه داد: بر این اساس قرار شد یک کمیته ویژه این موضوع را پیگیری کند و علاوه بر این، بحث تغییر کاربری کارخانه‌های مصرف‌کننده آزبست و بازسازی خطوط تولید آنها با تکنولوژی جدید نیز مورد پیگیری قرار گیرد. بررسی مشکل تولیدکنندگان لنت ترمز عضو کارگروه حمایت از تولید با بیان اینکه در گذشته برای تولید لنت ترمز نیز از آزبست استفاده می‌شده است، گفت: با ممنوع شدن واردات آزبست، تولید لنت‌ها بدون استفاده از این ماده انجام می‌شود در حالیکه لنت‌های چینی با استفاده از آزبست تولید می‌شوند و 30 درصد ارزانتر از لنت‌های ایرانی در بازار به فروش می‌رسند. وی با بیان اینکه لنت‌های چینی از طریق غیررسمی به کشور وارد می‌شوند، افزود: این مسئله مشکلاتی را برای تولید‌کنندگان داخلی ایجاد کرده که قرار شد در کارگروه حمایت از تولید پیگیری شود. به گفته خالقی در جلسه اخیر کارگروه حمایت از تولید، وزیر صنعت و نماینده انجمن تولید‌کنندگان محصولات آزبست نیز حضور داشتند.
کد خبر 8443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    با سلام وقتی که خودروسازان خودشان لنت چینی را وارد میکنند چه بایدکرد 9000تومان 15000هزار تومان ودر آخر 33هزار تومان. با این ادعا که استاندارد است.این رویکرد چه معنی می دهد؟