کد خبر 84432
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کیفیت هوای تهران در آستانه شرایط ناسالم

پرشین خودرو: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: انتظار می‌رود کیفیت هوای تهران امروز و فردا در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از ایسنا، حسین شهبازی ، شرایط کیفی هوای تهران را پیش‌بینی کرد و گفت: وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت طی امروز به دلیل احتمال افزایش غلظت ذرات معلق بر اثر وزش باد شدید، در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود تا روز دوشنبه (۲۲ آبان ماه) شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی تهران با شاخص ۹۴ در شرایط سالم قرار دارد ولی به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز است و طی برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد شدید به بزرگی ۷ تا ۹ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و شمال غربی انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، این شرایط پابرجا نیست و فردا از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر برثانیه پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اظهار کرد: این شرایط در روز سه‌شنبه (۲۳ آبان ماه) کمابیش ادامه دارد و طی برخی ساعات وزش باد موثر دور ازانتظار نیست همچنین دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت.

 پیش از این لیلا نظری -سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیام رنگ‌ها در نمودار آلودگی هوا گفت: در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس که به رنگ نارنجی نشانه‌گذاری می‌شود؛ مقدار (AQI) بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار می‌گیرد و در نتیجه آن گروه‌های حساس اثرپذیری بیشتری از آلودگی هوا خواهند داشت. طبیعی است که در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس افراد دارای مشکلات قلبی یا تنفسی، افراد مسن و کودکان باید از فعالیت طولانی‌مدت در فضای باز اجتناب کنند همچنین در هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، کلیه شهروندان باید فعالیت طولانی مدت را محدود کنند.

کد خبر 84432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha