رفع گره های پایتخت 10 میلیارد تومان منابع لازم دارد

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه رفع برخی ازگره‌های پایتخت نیاز به 10 میلیارد تومان منابع دارد، گفت: مطالعات نشان داده است که در حال حاضر 37 نقطه و گره ترافیکی در شهر تهران وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو، محسن پورسیدآقایی صبح امروز با حضور در جلسه شورای شهر تهران در راستای بررسی طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها با اعلام مخافت خود با این طرح گفت: نقاط ترافیکی پایتخت با همراهی پلیس راهور بازدید شده است و برخی از این نقاط قابلیت حل ندارد و برخی نیز به صلاح نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تلقی ابتدایی پلیس است که می‌توان با رفع گره‌های ترافیکی مشکل را حل کرد، گفت: به عنوان مثال به آقای هاشمی توضیح دادند که اگر پایه پل را عوض کنیم، ترافیک بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفع می‌شود اما واقعیت این است که حداقل باید به طول 80 متر دیواره 10 متری نیایش به اشرفی اصفهانی را تخریب کنیم و اینگونه نیست که با تغییر نوع پایه پل ترافیک حل شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه از این 37 نقطه و گره ترافیکی در شهر تهران، 19 طرح قابل اجراست و مابقی نیز قابلیت حل ندارد و یا در دست مطالعه است، به اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد داد به سازمان حمل و نقل و ترافیک که متعلق به شهر است اعتماد داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بزرگراه‌ها عرض اضافه دارد و تشکیل قیف ترافیکی به دلیل عرض اضافه است که باید برای آن فکری کنیم، گفت: معتقدیم باید بزرگراه‌ها سه لاین مشخص داشته باشند نه اینکه در برخی از بزرگراه‌ها 5 لاین، در برخی 7 لاین و... داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مطالعات این گره‌های ترافیکی انجام شده است، گفت: بودجه انجام این طرح نیز مهم است چراکه بحث یک الی دو میلیارد تومان نیست بلکه بحث رقم‌های درشت است که باید اولویت ما توسعه حمل و نقل عمومی باشد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه گره‌های کوچک را حل می‌کنیم اما برخی از گره‌ها نیاز به 10 میلیارد تومان منابع دارد تصریح کرد: اولویت ما خودرومحوری نیست و بهتر است که این هزینه‌های میلیاردی را ظرف توسعه حمل و نقل عمومی کنیم.

 نهایتا یک فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

کد خبر 84438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha