تهران 2 برابر ترکیه بنزین مصرف می کند

پرشین خودرو: مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شهر تهران سالانه 2 برابر کشور ترکیه بنزین مصرف می کند گفت: مردم نقش موثری در کنترل آلودگی هوای تهران دارند.

به گزارش پرشین خودرو،  کیومرث کلانتری روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا در جمع خبرنگاران گفت: امروز مصرف بالای بنزین در کلانشهر تهران به هدررفت منابع کشور و آلودگی هوا منجر می شود و در واقع مردم با این اقدام عرصه را به خود تنگ می کنند.
وی با بیان اینکه برای کنترل آلودگی هوای تهران مردم نیز نقش موثر و گسترده ای دارند افزود: مردم باید در این مسیر همراه مسئولان بوده و با رعایت فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و خودداری از استفاده خودرو شخصی مخصوصا در روزهای حساس در این مسیر کمک کنند.
وی گفت: برای کنترل کیفی و رفع معضل آلودگی هوای تهران، 26 دستگاه دولتی مسئولیت قانونی و اجرایی دارند که نظارت، هماهنگی و گزارش گیری آنان بر عهده سازمان محیط زیست به عنوان دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوا است.
کلانتری ادامه داد: در این زمینه همه دستگاه ها از جمله وزارت صنعت با تولید خودروی استاندارد، وزارت نفت با تولید بنزین استاندارد، شهرداری با توسعه فضای سبز و نهادهای دیگر با انجام مطلوب کارویژه های خود مسئولیت دارند و لازم است نسبت به آن متعهدانه عمل کنند.
وی با بیان اینکه موضوع توسعه محیط زیست و ایجاد جنگل در استان تهران امر جدی و مهمی است گفت: شهرستان های استان تهران با مسئولیت فرمانداری ها و دبیری شهرداری ها باید نسبت به ارتقای سرانه فضای سبز در قالب طرح جامع و کلان مدون اقدام کنند.
نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا با حضور روسا و نمایندگان دستگاه های ذیربط با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح های کلان و اسناد مصوب در این زمینه به ریاست مقیمی استاندار تهران روزیکشنبه در استانداری برگزار شد.

کد خبر 84441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha