«تویوتا» زمان خداحافظی با موتورهای درون سوز را اعلام کرد

پرشین خودرو: تویوتا سال 2050 میلادی را زمان پایان کار پیشرانه‌های درون سوز اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی تویوتا بدون شک یکی از رهبران صنعت خودروسازی و همچنین سیستم‌های محرک مبتنی بر الکتریسیته به شمار می‌آید که در حال حاضر حدود 12 درصد از بازار ایالات متحده آمریکا و همچنین 4 درصد از بازار کل اروپا را در اختیار دارد، اما وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی آن چیزی حدود 43 درصد از بازارهای بزرگ جهانی را تامین می‌کند، پس بدیهی است که شرکت خودروسازی تویوتا سال 2050 میلادی را پایان کار پیشرانه‌های درون سوز اعلام کند.
رئیس بخش تحقیق و توسعه پیشرفته کمپانی خودروسازی تویوتا معتقد است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در حال تحریم و کنار گذاشتن پیشرانه‌های درون سوز هستند، به همین دلیل ما مجبور به سرعت بخشیدن به ماشین‌های الکتریکی و یا وابسته به سیستم‌های محرک الکتریکی هستیم که در نهایت منجر به توقف تولید و فروش ماشین‌های احتراق داخلی می‌شود. ما انتظار داریم که تا سال 2050 میلادی، میزان گازهای گلخانه‌ای وسایل نقلیه حدود 90 درصد کاهش پیدا کند که برای دستیابی به این امر، تصمیم به توقف تولید ماشین‌های احتراق داخلی از سال 2040 میلادی خواهیم گرفت که طی 10 سال پس از آن، ماشین‌های احتراق داخلی به حداقل تعداد خود می‌رسند و انتظار می‌رود که دیگر هیچ ماشین احتراق داخلی در جهان تولید نشود.
تویوتا اولین خودروهای الکتریکی و یا مبتنی بر الکتریک خود را در اواخر دهه گذشته به فروش رساند و حالا با استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی، می‌تواند با یکبار شارژ کامل باتری‌ها تا حداکثر 300 مایل محدوده حرکتی داشته باشد. با این حال، اوال سال 2020 میلادی کمپانی خودروسازی تویوتا امیدوار است که بتواند باتری‌های حالت جامد را معرفی کند که عملکردی بسیار بهتر از باتری‌های فعلی در ابعاد کوچک‌تر خواهند داشت.

کد خبر 84575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha