۸ هواپیمای ای تی آر جدید به ایران تحویل داده می شود

پرشین خودرو:مدیر شرکت ای تی آر گفت: تا پایان سال جاری میلادی ۸ فروند هواپیمای دیگر به ایران تحویل خواهیم داد.

به گزارش  پرشین خودرو، به نقل از رویترز، «کریستین شرر» مدیر شرکت هواپیما سازی ای تی آر در نمایشگاه هوایی دوبی گفت: سفارشات جدید این شرکت در سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مدیر ای تی آر افزود: انتظار می رود تحویل هواپیماهای خود را در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۸۰ فروند یا کمی متجاوز از آن برسانیم تا به توازن بازار کمک کنیم.

در حال حاضر ای تی آر با شرکت هواپیمایی بامباردر کانادا رقابت می کند و در تعداد سفارشات خود در سال جاری میلادی بهبود پیدا کرده است؛ در حالیکه سفارشات این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از نصف و به رقم ۳۶ فروند کاهش پیدا کرد که کمترین رقم در ۷ سال اخیر محسوب می شود.

«شرر» در ادامه گفت: تا پایان سال جاری میلادی ۸ فروند هواپیمای دیگر به ایران تحویل خواهیم داد. البته پیش از این ای تی آر تحت مجوز صادرات اخذ شده از سوی آمریکا ۶ فروند هواپیما به ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی تحویل داده است.

همچنین به دلیل اینکه بیش از ۱۰ درصد از قطعات هواپیماهای ای تی آر آمریکایی هستند، فروش آنها نیاز به صدور مجوز از سوی وزارت خزانه داری آمریکا دارد و پیش از این به دلیل تحریم های وضع شده علیه ایران چنین مجوزی صادر نمی شد؛ اما با برداشته شدن تحریم های بین المللی در سال ۲۰۱۶ میلادی علیه ایران، وزارت خزانه داری آمریکا مجوز فروش هواپیمای های آی تی آر به ایران را صادر کرد.

شرکت ای تی آر بصورت مشترک متعلق به ایرباس و گروه هوافضا لئوناردو ایتالیا است.

کد خبر 84628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha