قراراداد قطعه سازان ناکافی است!

پرشین خودرو: تعداد قراردادهای قطعه سازی در پسابرجام چند برابر شده اما هنوز کافی نیست.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: تعداد قرار دادهای قطعه سازی تا سال 92 کمتر از 200 قرار داد بود اما در پسابرجام بیش از 200 قرار داد جدید به قطعه سازی کشور اضافه شد و تعداد قراردادهای همکاری در حال حاضر 400 عدد است.
وی ادامه داد: در نمایشگاه قطعه سازی تهران این فرصت به وجود آمد تا با قطعه سازان بزرگ فرانسوی، آلمانی، چینی، تایوانی، هندی و اتریشی نشست هایی داشته باشیم و ارتباط های خود را مستحکم تر کنیم.
محبی نژاد تصریح کرد: صنعت قطعه در 5 سر فصل دریافت لایسنس، انتقال تکنولوژی، تشکیل جوینت ونچر، کمک فنی و قراردادهای انحصاری در حال بستن قراردادهای جدید جهانی است.
وی تاکید کرد: چنانچه تمام سرمایه گذاری این قراردادهای محقق شود تنها 10 درصد نیاز قطعه کشور تامین شده است بنابراین نیاز داریم که فعالیت های خود برای ارتباط گیری با جهانیان را بیشتر کنیم.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور خاطرنشان کرد: در 20 روز گذشته هیاتی ایرانی از انجمن صنایع همگن از قطعه سازان فرانسوی و شرکت های رنو و پژو بازدید کردند که این دیدار منجر به حضور فرانسوی ها در ایران برای بازدید و نیاز سنجی طرف ایرانی شد.

ادغام قطعه سازان کار خوبی است اما ...
محبی نژاد با مثبت ارزیابی کردن ادغام در صنعت قطعه سازی کشور گفت: نفس این کار خوب است اما الان زمان مناسبی برای انجام آن نیست.
وی افزود: متاسفانه فرهنگ مشارکت و انجام کار گروهی در کشور ما بسیار ضعیف است و این بدان معنی است که اگر همین امروز این ادغام رخ دهد بزرگان این صنعت کوچکترها را می بلعند.
دبیر انجمن صنایع همگن اظهار داشت: اول باید فرهنگ سازی و سپس قانونگذاری کنیم و بعد بگوییم ادغام شوید. چنانچه این اتفاق مهم بدون برنامه رخ دهد، تنها موجب از بین رفتن منافع جمعی بزرگ توسط جمعی کوچک خواهد شد.
وی در پایان تقسیم زنجیره تولید را به مگاساپلایرها و درجه بندی تولیدکنندگان به یک و دو را راهکاری مناسب برای آغاز فرهنگ سازی ادغام در صنعت قطعه سازی دانست.

کد خبر 84711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha