پیشرانه جدید 2 لیتری رنو «داستر» تایید شد

در شهریورماه سال جاری، داچیا از نسل جدید داستر رونمایی کرد که در برخی از بازارهای بزرگ جهان از جمله ایران، شاهد عرضه این خودروی اقتصادی با برند "رنو داستر" هستیم که طبیعتا با رونمایی از نسل جدید داچیا داستر، نسل جدید رنو داستر هم معرفی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، حال باتوجه به گذشت تقریبا 2 ماه از رونمایی رسمی این محصول در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، شرکت سازنده ادعا می‌کند که نسل جدید این اتومبیل را به یک پیشرانه جدید مجهز کرده است که دارای بیشترین حجم سیلندر و قدرت تولیدی در بین گزینه‌های موجود برای سیستم مولد قدرت اتومبیل خواهد بود.
با تایید شرکت سازنده، پیشرانه جدید رنو داستر متشکل از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر خواهد بود که دارای حداکثر 145 اسب بخار قدرت بوده و می‌تواند نیروی خود را به عنوان قدرتمندترین عضو مجموعه، به هرچهار چرخ اتومبیل و یا تنها به یکی از محورهای محرک اتومبیل ارسال کند.
علاوه بر این، خودروی کراس اوور "رنو داستر" از پیشرانه‌های مختلف برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده خواهد کرد که به طور کلی از دو پیشرانه بنزینی و همچنین دو پیشرانه دیزلی تشکیل شده است که در این میان پیشرانه‌های بنزینی از نوع 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.2 لیتری توربوشارژر بوده و می‌توانند به ترتیب 113 و 123 اسب بخار قدرت داشته باشند که پیشرانه 1.6 لیتری نیروی خود را تنها به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند، اما برای نسخه 1.2 لیتری توربوشارژر می‌توان از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل و یا دو دیفرانسیل استفاده کرد.
این موضوع برای پیشرانه‌های دیزلی هم صادق خواهد بود، با این تفاوت که تنها یک پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی برای نسل جدید داچیا داستر در نظر گرفته شده است که نسخه 89 اسب بخاری آن به صورت محور جلو محرک و همچنین نسخه 108 اسب بخاری آن به هر دو صورت محور جلو محرک و چهارچرخ محرک در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
همانطور که پیش از این گفته بودیم، در طراحی ظاهری نسل جدید "داچیا داستر" شاهد یک تکامل بسیار خوب هستیم که باعث زیبایی بیشتر چهره آن شده است، ولی این بدان معنا نخواهد بود که نسل دوم داچیا داستر کاملا فرق کرده و یک طراحی کامل جدید دریافت کرده است. بلکه با ورود به یک نسل کاملا جدید، همچنان شاهد الگوهای طراحی اصلی "داچیا داستر" هستیم که طراحان داچیا حتی در چراغ‌های اتومبیل آن تغییر بزرگی ایجاد نکرده‌اند. به طور دقیق‌تر، نسل جدید داچیا داستر در قسمت جلو به یک جلوپنجره جدید با ورودی‌های بزرگ‌تر کرومی، مجموعه سپر جدید با مه شکن‌های مربعی شکل، آینه‌های جانبی بزرگ‌تر و همچنین به چراغ‌های جدید و پیشرفته‌تر مجهز شده است، اما بسیاری از آنان تنها یک تغییرات جزیی به خود دیده‌اند که نمونه آن می‌تواند الگوی طراحی آشنای چراغ‌های پیشانی باشد.

کد خبر 84739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha