کد خبر 84766
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
اعلان رقابت جنرال موتورز با تسلا

پرشبن خودرو: غول خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرده است که به منظور افزایش سودآوری خود قصد دارد تولید نسل جدیدی از خودروهای تمام الکتریکی و برقی را تا سال ۲۰۲۱ آغاز کند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از رویترز، ماری بارا - مدیر اجرایی شرکت خودروسازی جنرال موتورز - روز چهارشنبه در گفت‌وگو با سرمایه گزاران در جریان کنفرانس جهانی خودرو در نیویورک اعلام کرد که این غول خودروسازی آمریکایی تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۲۱ از تولید نسل جدیدی از خودوهای تمام برقی رونمایی کند. جنرال موتورز قصد دارد از طریق برنامه و طرح های جدید، سودآوری و کاهش هزینه های تولید را برای خود به ارمغان آورد.

برنامه هایی که جنرال موتورز معرفی و مطرح کرده است، به طور مستقیم شرکت خودروسازی تسلا را به چالش کشانده است. شرکت تسلا بعنوان یک شرکت نوآور و دانش بنیان، مدعی شده است که می خواهد با غول های خودروسازی در جهان به رقابت پرداخته و گوی رقابت طراحی و تولید خودروهای برقی را از آنها برباید.

این در حالی است که شرکت های خودروسازی و منتقدان بسیاری از عملکرد ضعیف تسلا سخن می گویند، چرا که طبق آمار منتشر شده، تسلای آمریکایی در گزارش های سودآوری و بازده مالی خود به شدت ضرر و زیان دیده است.

ماری بارا همچنین اظهار کرده که «ما در نظر داریم با طراحی و ساخت خودروهای جدید و برقی خود به افزایش سودآوری شرکت خود کمک کنیم».

مدیر اجرایی جنرال موتورز در کنایه ای به سایر رقبای خود همچون شرکت های خودروسازی آمریکایی تسلا و فورد خاطر نشان کرده که «در حالیکه خودروسازان دیگر به فکر این هستند که چگونه مشتری جذب کرده و سودآوری ایجاد کنند، جنرال موتورز همواره در عرصه ساخت خودروهای برقی و غیر برقی پیشتاز و موفق بوده است».

در اوایل اکتبر سال جاری میلادی بود که جنرال موتورز اعلام کرد می خواهد تا سال ۲۰۲۳ معادل ۲۰ خودروی جدید برقی را تولید و روانه بازار کند. اما زمان و مشخصات دقیقی از عرضه این خودروها تاکنون ارائه نداده است.

این در حالی است که شرکت رقیب یعنی فورد اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی، تعداد ۱۳ نسخه خودروی برقی از نمونه های موجود فعلی تولید کند.

کد خبر 84766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha