کد خبر 84767
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
تهدید حمله تروریستی به هندتوسط داعش

پرشین خودرو: سازمان تحقیقات ملی هند روز پنجشنبه اعلام کرد گروه تروریستی داعش این کشور را به یک حمله تروریستی گسترده در طول مراسم مذهبی هندو ها تهدید کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سازمان تحقیقات ملی هند روز پنجشنبه اعلام کرد گروه تروریستی داعش این کشور را به یک حمله تروریستی گسترده در طول مراسم مذهبی هندو ها تهدید کرده است.

بر اساس گزارش سازمان تحقیقات ملی هند، داعش با انتشار یک پیام صوتی در کانال تلگرام وابسته به این گروه، از جوانان هندی درخواست کرده است تا به مراسم مذهبی هندوها حمله کنند.
 
مراسم بزرگ مذهبی 'کومب ملا' و 'تیرسور پورام' از ماه آینده در ایالت کرلا واقع در جنوب هند آغاز خواهد شد.
 
یک مقام ارشد در سازمان تحقیقات ملی هند که خواستار عنوان نشدن نامش شد، گفت: صدای ضبط شده در این پیام صوتی متعلق به عبدالله عبدالله رشید یکی از اعضای داعش در افغانستان است.
 
وی افزود: این فرد که یک شهروند هندی است سال گذشته برای پیوستن به داعش از هند به افغانستان سفر کرده است. وی در پیام خود با اشاره به تیراندازی در لاس وگاس آمریکا از جوانان هندی می خواهد در طول مراسم مذهبی هندو ها، با استفاده از خودرو و یا کامیون عابران پیاده را زیر بگیرند.
 

در تیراندازی ماه گذشته لاس وگاس دستکم 59 کشته و بیش از 500 نفر زخمی شدند.

لوکنات بهرا رئیس پلیس ایالت کرلا اعلام کرد: این تهدید بسیار جدی است. داعش اکنون قصد دارد جنگ را از اروپا و خاورمیانه به هند منتقل کند.
 

گروه های وابسته به داعش تاکنون چندین بار هند را به حمله تروریستی تهدید کرده اند.

در سال جاری یک گروه وابسته به این گروه تروریستی تاج محل را به حمله تروریستی تهدید کرد.
 

با توجه به گزارش سازمان های امنیتی هند، تاکنون حدود 100 شهروند هندی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند. از این تعداد 45 نفر متعلق به ایالت های ماهاراشترا، کرلا و کارناتاکا بوده اند که با فرار از هند به گروه داعش در عراق، سوریه و افغانستان پیوسته اند.

در ماه ژانویه سال گذشته سازمان تحقیقات ملی هند توانست در یک عملیات گسترده در هند، 25 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کند.
 
این عملیات بزرگ ترین عملیات ضد تروریستی سازمان تحقیقات ملی هند در این کشور می باشد.
 

در یک سال گذشته 9 گروه وابسته به داعش در هند متلاشی شده است.

کد خبر 84767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha